Time flies! - Reisverslag uit Sabana Liber, Aruba van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Sabana Liber, Aruba van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Myrthe Dols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 September 2014 | Aruba, Sabana Liber

Inmiddels al weer bijna een maand later, schrijf ik dit verslag. Wat vliegt de tijd en wat maak ik veel mee. Echter, is het daarnaast ook gewoon werken en maak ik dus niet zo veel mee als in mijn vakantie. Deze zit er trouwens ook alweer bijna aan te komen! Haha, Time flies..

Vrijdag 29 augustus.. Een gezellige dag stond op het programma. Ik had namelijk mijn eerste 'sociale avond' met mijn collega's. We gingen met een catamaran de sunset tour doen langs de kust van Aruba. Ik was erg benieuwd hoe deze avond zou verlopen! We verzamelden bij de Pelican Pier , want we moesten om half zes vertrekken. Nadat iedereen zijn of haar naam had gecheckt en gecontroleerd, konden we aan boord.
Een hele grote witte catamaran, met een kapitein, een barman en vrouw een heel aantal toeristen.. en wij! De collega's van Pius X van Dakota.

Vanaf nu waren alle drankjes en eten inclusief de prijs, we hoefden dus niks extra's meer te betalen! Ideaal ! Iedereen, maar dan ook iedereen heeft de hele avond heerlijke cocktailtjes gedronken, met natuurlijk ook tussendoor een frisdrankje. Aruba Ariba en noem het maar allemaal op! Er werd gegeten, gelachen en zelfs met de bar vrouw gedanst. Ook werd er een wedstrijdje gedaan waar ik aan mee moest doen en werd er heerlijk gerelaxed op het voordek van de catamaran. Wat een leuke sfeer! Na anderhalf uur - waarin ik door de gezelligheid bijna de zonsondergang vergat te fotograferen - kwamen we weer terug aan bij de Pelican Pier. Zo en nu lekker naar mijn vrienden, die aan het BQ-en waren.. Althans dat dacht ik, want de avond liep iets anders dan gepland..

We gingen nog even samen met een aantal collega's een drankje en dansje doen bij de Local Store in Oranjestad. Ik was er nog niet geweest, dus ik liet me verassen. Inderdaad, een echte 'local' store. Ik voelde me in het begin nogal blank haha! Maar ach, de gezelligheid was er niet minder om en zo hebben we nog gezellig gedanst - salsa - en gelachen. Nadat we deze avond leuk hadden afgesloten, was ik ook wel klaar om mijn bed ik te duiken haha! Wat een geslaagde avond zeg!

Op zaterdagochtend moest ik namelijk op voor mijn duikbrevet, spannend! Samen met Sven werd ik om 09.00uur verwacht bij Mangel Halto, inmiddels een bekend strandje geworden voor ons. We gingen eerst een mooie duik maken, om vervolgens met een theorietoets af te sluiten. En raad eens : gehaald! Helemaal blij en vol enthousiasme namen wij ons logboekje in ontvangst en maakten wij direct een afspraak voor de PADI Advanced Open Water lessen. We willen namelijk zo ver als wij kunnen doorgaan. Deze dag hebben wij ook nog heerlijk gerelaxed bij Eagle beach met wat vrienden en zijn we 's avonds gezellig gaan stappen. Zondag was er ook weer een leuke afsluiter van het weekend. We gingen met een aantal mensen lekker BBQ-en op het strand van Mangel Halto. Super gezellig en zeker voor herhaling vatbaar! Op naar een nieuwe werkweek..

Maandag.. Een nieuwe werkweek. Bah wat heb ik toch soms een hekel aan die maandagen, haha! Maar al met al vloog de dag snel voorbij. Ik begon langzaamaan mijn draai steeds meer te vinden, maar moest hierbij het woord 'geduld' toch wel vaker gebruiken voor mezelf. Ik merk namelijk dat er veel tijd overheen gaat. Maar 's avonds had ik iets leuks op het programma staan. Ik ging een keer kijken naar de dansles van Merel en Anne, bij club Hipsz. Een club die lessen geeft van salsa, merengue, patchanga etc. Erg leuk. Zij volgden privéles en hadden dus al een goed niveau! Hierdoor begon het bij mij toch ook weer te kriebelen. Ik denk dan ook dat ik hier wel weer eens op les ga!

De rest van de week verliep vrij rustig, maar leuk en gezellig. Dinsdag een etentje bij Rick en Saskia bij Patiri. Woensdag een drankje en dansje bij de Bugaloe met Fieke, Kelly en een aantal andere SKOA mensen, nadat ik samen met mijn parallel de informatieavond had verzorgd op school. Op donderdag gekeken voor een vakantie in oktober en een heerlijk hapje samen gegeten bij Kelly en Fieke met Rick om op vrijdag een heerlijke avond te beleven op het Electric Festival, waar ik op het laatste moment nog een kaartje wist te bemachtigen, super!
En ja lieve mensen.. Tussendoor wordt er ook nog gewerkt, don't worry!

En toen was het alweer weekend. 6 september alweer. Wauw wat gaat het snel! Dit weekend lekker rustig aan gedaan. Uitslapen, lekker naar Arashi beach om vervolgens op zondag even te poetsen, boodschappen te doen en jaja.... Onze vakantie te gaan boeken naar Curaçao!
Samen met Fieke en Kelly - na zeker 5 pogingen - was het dan eindelijk gelukt om vier tickets te boeken voor een weekje Curaçao in de oktobervakantie! WOEHOE, Looking forward! Wij zullen dit weekje doorbrengen in het het appartementje van een oud klasgenootje. Dit was mogelijk omdat ik wist dat zij naar Aruba kwamen in deze week. Ideale gelegenheid dus voor een weekje huizen- en autoruil. Ik heb er zin in! En dan zijn we precies op tijd terug voor mijn verjaardag! Top!

Op maandag 8 september, werd ik toch net even iets anders wakker dan normaal. Relaxter leek het wel haha. We hadden namelijk vandaag geen klas , mijn parallel en ik. We hadden namelijk een voorlichtingsdag van Seksuele Educatie. Ik was benieuwd, maar op zich wel gezellig dat je nu eens even met je SKOA collega's een dagje samen kon doorbrengen. Dat had ook wel wat en was wel gezellig. Jaja, en leerzaam natuurlijk. Vooral als de halve bijeenkomst in het Papiamentu wordt gegeven, terwijl iedereen - inclusief sprekers - Nederlands kon praten. Handig!We begonnen met ruim een uur vertraging , het kan hier allemaal hoor, rond 9 uur. Rond 12 uur schakelden ze dan toch eindelijk over naar het nederlands, na een verzoek van een nieuwe docent, ook uit Nederland.
Waaw, ineens konden we volgen wat er gezegd werd, Super! haha. Nee, even alle gekheid op een stokje, maar dat was wel jammer, want hierdoor miste je heel vaak de essentie van het verhaal.

Dinsdag was een wat lastigere dag. Het liep niet zoals het moest en de kinderen moeten nog steeds wel aan me wennen, al begint de structuur er steeds meer in te komen, waardoor dit voor mij ook rust geeft. Daardoor kan ik er zelf ook meer van genieten, dat is een fijn gevoel!
Maar het kost wel even wat tijd en geduld om het juiste resultaat te bereiken, maar goed dat moeten we er dan maar voor over hebben!

Uiteindelijk hoop ik dat de gezellige en fijne sfeer plaats maakt voor mopperen - soms - en dat we het leerrendement omhoog kunnen brengen doordat de sfeer etc. beter is! Daar ga ik voor, want stuk voor stuk zijn het lieve en leuke kinderen die een stukje extra nodig hebben van mij, wat ze wellicht thuis niet geboden krijgen. Toch wel mooi eigenlijk...










  • 27 September 2014 - 21:27

    Ria En Hans:

    Hè die Myrthe, net even je laatste verhalen gelezen. Fijn dat je het werkende leven kunt combineren met het aangename.Laatst bij jullie de mooie foto's gezien van onderwater, geweldig en wat een mooie kleuren.Het gaat je blijkbaar goed af en mooi om te zien de tekens die je natuurlijk geeft aan je leraar(weet niet of de benaming goed is) om iets aan te geven. Krijg zo nu en dan wat foto's te zien via Mia W. Die op Faceboek staan. En natuurlijk bij mam en pap.Hier gaat alles zo z'n gangetje, vandaag nog mooi weer geweest, dus even nog genieten voor de echte herfst komt. Elke dag kijk ik wel even om te zien hoe warm het op Aruba is, ik geloof dat het daar nooit kouder wordt!!!!Zo, weer even elkaar op de hoogte gebracht, geniet lekker van alles, Eine hele dikke zoen vanoet t Limburgs landj en tot gauw via deze mails, hoie !!!
    Ria en Hans

  • 30 September 2014 - 17:23

    Tamara:

    lieve Myrthe,

    wat is het altijd leuk om jouw verhalen te lezen! we krijgen hier een goed beeld van jouw werk en avond-en weekendleven dat zo te horen soms mijlenver uit elkaar liggen. gelukkig knap je weer op he van dansjes en drankjes en vooral ook zon , zee zwemmen en duiken!!
    Wie kan dat nazeggen hier?
    Goed om te merken dat je kan volhouden om de structuur erin te blijven brengen en dat de leerlingen dit idd van jou krijgen, hetgeen ze thuis veelal missen.
    Hier is het vandaag heerlijk weer en ik besloot dan ook wat overuren terug te nemen. Werken kunnen we nog altijd ( hoop ik, in deze tijden van re-organisaties e.d.)...
    Het weekend is weer voorbij, gezellige dingen ondernomen en komend weekend is het alweer een jaar geleden dat de moeder v Hub is overleden en is er een korte fam. bijeenkomst.
    Jij bent trouwens al snel jarig: ik drink er wel eentje hier op jou: zal jus d,orange worden..
    Ga je wat gezelligs doen die dag?
    Super hoor even een vakantie boeken naar een ander eiland daar!!
    Geniet er maar enorm van.
    Liefs
    Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Sabana Liber

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 54643

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: