Droomvlucht naar Kerala,Droomvaart over Backwaters - Reisverslag uit Trivandrum, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Droomvlucht naar Kerala,Droomvaart over Backwaters - Reisverslag uit Trivandrum, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Droomvlucht naar Kerala,Droomvaart over Backwaters

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

07 April 2012 | India, Trivandrum

Dinsdagochtend moesten wij om half zes opstaan, want om half zeven stond de taxi voor de deur. Dat was dus een vroege. Vivianna voelde zich intussen nog steeds niet hoe het zijn moest dus deden wij het rustig aan. Samen 1 groot koffer en twee kleintjes namen we mee, de rest mocht bij Ashley Inn in het hotel blijven staan! :D.. Daar gingen we dan. Wat een rust nog op de wegen zo vroeg, maar tegelijkertijd ook alweer een heleboel activiteit. Onze taxichauffeur reed eerst goed, maar vervolgens begon hij flink gas te geven, wat niet altijd even prettig was moet ik zeggen :(.. Het enige voordeel was, dat wij in ieder geval op tijd aan zouden komen op het vliegveld, haha :P. Daar stonden we dan, om kwart voor acht weer op vliegveld Bangalore, waar we twee weken geleden pas uitstapten toen we van een leuk uitje van Chennai terugkwamen. Maar nu voor een andere bestemming. Thiruvananthapuram, Kerala. Dat was deze keer onze bestemming. Alles verliep soepel en vlekkeloos en wij konden op tijd en rustig naar de gate toe lopen. Ik liep nog eventjes een rondje door de winkeltjes, terwijl Vivianna zich even de rust pakte. Rond twintig voor negen konden wij boarden. Het was wederom een ieniemienie propeller vliegtuigje. Om ongeveer half tien stegen wij op en om kwart voor elf landen wij aan de zee tussen de enorme hoeveelheden aan palmbomen :D. Wat een prachtig uitzicht zo vanuit de lucht! Zoveel palmbomen had ik echt nog nóóít gezien!

De taxichauffeur stond perfect op ons te wachten en bracht ons richting het hotel. Het hotel zag er prima uit. Toen wij aankwamen bij de balie werden wij verwelkomd met een drankje en werd ons vervolgens onze kamer gewezen. Een prima slaapkamer met mooie douche en een balkon met zeezicht(half) en het andere uitzicht was op het zwembad, laten we zeggen.. Niet verkeerd! :D Na eventjes te hebben uitgerust op de kamer zijn wij heerlijk naar het zwembad gegaan. Dat noem ik nu dus echt eventjes hélémaal ontspannen! Vivianna ging wat eerder terug naar haar kamer om eventjes te rusten en ik bleef nog eventjes bij het zwembad liggen en trok nog wat baantjes voordat ik ook naar boven ging. Daar eventjes heerlijk gedoucht en toen besloten wij even op ons gemak over de boulevard bij het strand te lopen :).

’s Middags zagen wij al vanaf het hotel dat het er erg mooi uit moest zien, maar toen wij ook zelf over de boulevard liepen was het strand erg mooi en erg schoon!:) Er lagen wat winkeltjes met souvenirtjes en de nodige (vis)restaurantjes. Iedereen die wij voorbij liepen vroegen ons naar binnen te lopen omdat ze zo’n mooie spullen hadden – Yes mam/beautiful ladies/my friends en noem het maar allemaal op – en ook de mensen van de restaurants probeerden allerlei trucs uit te halen om ons maar het restaurant in te krijgen. We hebben in de afgelopen geleerd om soms dingen te negeren en er gewoon niet op te reageren, want anders plakken ze aan ons vast en krijg je ze niet meer weggewimpeld, haha :P. Ze begrijpen niet dat nee, ook werkelijk nee is en dat als je alle mensen aanspreekt dat niet altijd een positieve uitwerking heeft, maar ja… Na een aantal winkeltjes te hebben gehad en wat mooie foto’s te hebben genomen op het strand, zijn wij gaan eten in het restaurant van het hotel. Vivianna fis hand chips en ik een chicken Sizzler, wat smaakte dat goed. En we zijn het de afgelopen weken zelfs zo gewend dat we zelfs het eten delen , haha :P! De rest van de avond hebben wij lekker niks gedaan, behalve te informeren naar leuke uitstapjes in de buurt. De goede man wist ons te vertellen dat Poovar mooi moest zijn vanwege zijn backwaters. Dit sprak ons wel erg aan, maar wij konden het ook nog de volgende ochtend beslissen, eerst even kijken hoe Vivianna zich voelde..

De volgende ochtend voelde zij zich een stuk beter dan de dag ervoor en ze dacht dat het wel zou gaan. Eerst even lekker ontbeten en tot een uur of twaalf lekker aan het zwembad gelegen:)! Daarna zijn wij ons gaan douchen om vervolgens met een taxi richting de boottocht te vertrekken. Het was een half uurtje rijden – door een trouwens prachtige groene omgeving!- voordat wij er aankwamen. Officieel zou de tocht anderhalf uur duren, maar de taxichauffeur had voor ons geregeld dat wij twee uurtjes zouden varen. Wat ook nog bleek was dat wij met zijn tweetjes een ‘privé’ bootje en een stuurman hadden. Super dus !:D Nou daar gaan we dan.. We waren nog geen twee minuten op weg of ik had al het gevoel alsof ik in een droom/film terecht was gekomen, zo ontzettend mooi was het! Enorme hoeveelheden palmbomen die over het water hingen, de ananasbomen langs de oevers en noem het maar allemaal op. Woorden kunnen niet beschrijven hoe mooi deze omgeving is! Dus daarvoor moeten jullie waarschijnlijk eventjes wat foto’s bekijken. Het verschil met de andere delen van India is in ieder geval duidelijk zichtbaar. Het is er een stuk groener, er zijn meer backwaters. Ook leven de mensen hier van visvangsten. Onderweg kwamen wij een restaurantje tegen op een drijvend vlot waar wij eventjes lekker wat hebben gegeten en gedronken ! :)

Rond half drie gingen wij weer verder met de tocht. Nog langs een aantal monumenten die op een rots in het water lagen en via een stel drijvende huizen op de rivier. Erg mooi om te zien allemaal. Vervolgens stopten wij eventjes bij een klein strandje. Waar wij uitstapten was dus de rivier, aan de andere kant was de zee :D Zo’n hoge golven had ik serieus nog nooit gezien en op het moment dat ik toen een foto wilde maken van Vivianna, kwam de golf zo hoog dat haar broek echt helemaal nat was! :P. Vervolgens heeft onze stuurman nog een paar foto’s gemaakt en toen zijn wij weer verder gevaren. Het ene stukje was nog mooier dan het andere, onvoorstelbaar! Wij gingen een zijriviertje in, waar wij een boot tegenkwamen die nog met een bamboe stok voort werd gedreven. Prachtig om te zien, die échte inlanders van India! :D. Zo ongeveer bij iedere palmboom hing wel een houten boot, voor de visvangsten of als vervoersmiddel van het ene naar het andere punt. Rond half vier was het tijd om weer langzaam terug te varen .Dit ging blijkbaar niet zonder wat stunten uit te halen door die jonge knaap. Iemand die niet zo goed tegen een bootvaart kon had hier allang over boord gehangen haha :P. uiteindelijk kwamen wij na een twee uur durende tocht die werkelijk prachtig was, weer aan bij de oever. Daar stond onze taxichauffeur te wachten die ons terug bracht naar ’t hotel! :) ’s Avond hebben wij nog lekker buiten de deur gegeten en wat souvenirtjes gekocht! Het was weer een gezellige maar ook vooral een mooie dag, die ik echt nooit meer zal vergeten, wat een prachtig stuk natuur! :D

• 07 April 2012 - 22:51

Hub:

De vergezichten en de palmbomen zijn inderdaad meer dan prachtig!

Nee is nee. Bij de nederlanders wil dat zeggen. Men is niet in staat om een ontkenning te interpreteren als een afwijzing. Een boos gezicht werkt soms beter, omdat lichaamstaal in Zuidoost-Azië duidelijker is dan gesproken taal, althans kan zijn. In Indonesië heeft men zelfs een woord, speciaal om het woord voor "niet" niet te hoeven gebruiken. Blunt denials zijn ongebruikelijk en worden als grof ervaren. "Nee" zeggen kan ook een onderdeel van het toneelspel zijn bij het afdingen, vandaar dat men zo vol blijft houden soms.

Ik zal je prachtige verhalen missen over een week. Maar wat zullen je papa en mama blij zijn dat ze je weer zien, en dat zal zeker ook voor jou gelden. Geniet nog even geweldig van die laatste week. Ik hoef je niet aan te moedigen je zintuigen goed te gebruiken in India, want dat doe je al fantastisch!

• 08 April 2012 - 07:27

Bea :

Wat een prachtige foto,s en wat heb je allemaal gezien geweldig Mytrhe.
    We verheugen ons om je weer te zien en naar je verhalen te luisteren en foto,s te bekijken natuurljik.
    Tot gauw dan maar,we wensen je alvast een goede thuisvlucht,geniet maar eerst van de mooie dagen in het verre India.

• 08 April 2012 - 09:06

Ria En Hans:

Goede morgen Myrthe en Vivianne.
    Hier is het Pasen, ik weet niet of dat voor jullie daar ook geld, maar toch.We gaan dadelijk lekker brunchen met Fer, Mariette en oma.Gezellig. Myrthe, wat een mooie omgeving. Lekker om toch nog 1 week te genieten en je weer voor te bereiden op de terugkeer. Wat zal Benjamin, pap en mam weer blij zijn als je terug bent. Wij trouwens ook.
    Heel veel liefs en tot gauw

• 08 April 2012 - 17:34

Adrie De Bruin :

Hoi Myrthe,
    Nog 8 dagen en dan ben je weer in Guttecoven.Ik heb met plezier je reisverslagen gelezen, geweldig ,wat jullie allemaal beleefd hebben! Een reis om nooit te vergeten, Goede reis naar huis en tot ziens in Guttecoven. Doeijjj!
    Adrie

• 08 April 2012 - 21:12

Papa Fer:

Nou Myrthe, ik heb de foto's bekeken en ik denk heel sterk dat we dit prachtige land zeker een keer samen moeten bezoeken: wat een mooie groene natuur, palmbomen, zon , een prachtige zee en mooi weer, elke dag opnieuw! Heel anders dan de omgeving van Bangalore.
    Ik zie ook alleen maar heel blije mensen die blij zijn met deze plek op aarde.Mooi dat jullie twee hier zo van genieten.
    De tijd gaat nu snel. Over een weekje hang je alweer bijna in de lucht!!
    Geniet maar met volle teugen!!

Vrolijk Pasen voor jullie beide!
    Groet pap Fer.

• 09 April 2012 - 10:20

Phiel En Jan:

Hallo Myrthe,
    Fijn om je belevenissen steeds te kunnen volgen. Al je indrukken en ervaringen zul je niet gauw meer vergeten. Geniet nog even een paar dagen, want dan is het alweer voorbij. Wij wensen je nog hele fijne dagen en daarna een voorspoedige en aangename reis terug. Tot binnenkort !!
    Groeten, Phiel en Jan.

• 10 April 2012 - 09:39

Ellen:

Hey Myrthe!
    Wat fijn dat jullie ook weer dit mini-vliegtuigje hebben overleefd en goed zijn aangekomen op deze prachtige bestemming.. wauw wat een mooie omgeving! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het gevoel hebt (gehad) dat je in een droom/film terecht bent gekomen. Geniet nog van alle trips de komende dagen en we zien elkaar snel weer als je thuis bent! X Ellen