I had the time of my life! - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu I had the time of my life! - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

I had the time of my life!

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

17 April 2012 | India, Bangalore

Hallo Lieve mensen,

Bij deze nu dan écht mijn allerlaatste verhaaltje.Ik hoop dat jullie een paar weken hebben kunnen genieten van de avonturen en dingen die in India heb meegemaakt!

De laatste twee weken hebben nog een beetje in het teken gestaan van mooie dingen zien, afschakelen van stage en genieten van de laatste mooie momenten in India. Ontzettend raar om te bedenken dat dit avontuur nu is afgelopen. Wel heb ik tijdens dit avontuur veel dingen over mijzelf geleerd, ben andere dingen ook steeds meer gaan waarderen en zal waarschijnlijk over en op bepaalde anders gaan redeneren/reageren.

Maargoed, de laatste dagen dat wij in Bangalore stonden in het teken van gezelligheid, genieten en nog eens eventjes de alledaagse dingen in ons opnemen. Ook leefden wij langzaam naar het moment toe dat wij weer naar Nederland zouden vliegen. Het besef hadden wij die dagen totaal nog niet en daarom gingen wij dan ook wat leuke dingen doen. Nadat wij waren teruggekomen van Trivandrum hebben wij onze koffers weer gesorteerd en lekker uitgeslapen na de onprettige vlucht. Vervolgens zijn wij nog voor de laatste dingen op stap gegaan en hebben wij 's avonds gezellig gegeten met Daisy, Evelyn, Juriën en vriendin bij the Only Place. Leuk om deze mensen nog even te zien zo vlak voor wij naar huis gaan. Je bouwt met zulke mensen toch een band op omdat je natuurlijk ook in hetzelfde schuitje zit.

Vrijdag en zaterdag hebben wij niet meer zo heel veel activiteiten gedaan, behalve een beetje uitsorteren van de terugreis en nog eens eventjes lekker in de riksja gezeten - wat kon me dit uiteindelijk toch goed bevallen!ideaal vervoer in zo'n grote stad als Bangalore-. Ook zijn we nog naar het park geweest met Juriën ( de rest kon niet ) om onze laatste volledige dag te vieren in India. Raar hoor om langzaam naar het einde toe te werken. Juriën had wat lekkers meegenomen en wij het drinken. Toen wij in het park gingen zitten hadden wij natuurlijk weer veel bekijks, we waren natuurlijk een van de enige blanken en dat moest gefotografeerd worden. Ook kinderen en volwassenen kwamen bij ons bedelen om geld en meer. Er was ook één jongetje -ik schat hem rond de drie/vier jaar - die bij ons kwam bedelen. Hij zag onze lekkernijen en trok ze ons zowat bijna uit de mond. Wel was dit jongetje erg mager en daardoor snakte hij natuurlijk naar iets lekkers, begrijpelijk en enorm zielig ook eigenlijk wel. Maar hij snakte alleen naar hetgeen wat er het lekkerst uitzag. Een stuk lekkere cake en een slok cola. Alles pakte hij zowat uit onze handen dus, dit had ik in al die weken nog niet zó erg meegemaakt! Toen wij hem een pak droge koekjes en twee roepie aanboden, wilde hij het niet hebben, hij wilde natuurlijk alleen dat wat er het lekkerste uitzag! Toen wij hem verzochten weg te gaan ging hij niet en werd hij voor zover als zo iemand agressief kan reageren, aggressief en wilde niet weggaan. Toen spuugde hij op Juriën - hij is best groot!;)- en toen hij eenmaal opstond liep hij pas weg. Hij schrok er toch wel van dat Juriën zo groot was, haha :P

Vervolgens gingen wij gezellig wat eten samen en daarna zijn wij nog gezellig een uurtje gaan bowlen ;). Dat was echt een gezellige dag en afsluiting van de periode in India.

Zondag besloten wij te gaan eten bij UB City om ons avontuur met ons tweetjes af te gaan sluiten en om onze e-tickets te gaan printen. Toen wij 's ochtends inlogden konden wij al niet meer plaatsen regelen bij het raam en dus zaten wij in het midden. Het was een vliegtuig met zitplaatsen : 3-4-3. en dat zo'n vijftig rijen lang met nog deels een tweede etage. Enorm groot dus!:D Uiteindelijk was het niet zo erg om daar te zitten, dat wiebelde niet zo en dat zat best wel lekker rustig. Op het vliegveld hadden wij van tevoren nog wat rondgelopen voordat wij konden inchecken, maar langzaam werden wij toch wel moe, het was half drie indiase tijd dat wij pas zouden vliegen. Na wat geschuddel in het begin van de vliegreis wat niet zo prettig was, verliep de reis soepel en vlogen de 8 uur en 45 minuten in dat vliegtuig om! Wat een goede service heeft Lufthansa trouwens ook! :D

Daar waren we dan.. In Frankfurt. Zo, dat stuk hadden wij al achter de rug!;) Nog eventjes maar. Wij hadden ons natuurlijk lekker fleurig aangekleed en liepen op de teenslippertjes, maar ik kan jullie zeggen die lol verging mij gauw, haha!:P Wat is het toch verdorie koud hier! Dat miste ik dus niet hè, doe mij dan maar dat lekkere warme weertje hoor!:D Na een hele wandeltocht door vliegveld Frankfurt konden wij weer gaan inchecken voor de vlucht naar Brussel!:) Weer alles uit het koffertje halen( laptop etc. ) en door de security check. Toen daar een vrouw mij controleerde en scande zei ze vervolgens : Nice Shoes!:P Haha.. Maar voor de rest ging alles prima en dus konden wij vrijwel doorlopen naar het volgende ietwat kleinere vliegtuig. Die deed er iets langer over dan gedacht en dus kwamen wij met een kleine vertraging aan in Brussel!:D Daar waren we dan. We hadden het wel mooi gefixt samen al die weken, dat was toch wel een besef dat we hadden!:)
Wel heb ik het eventjes gehad met al die vluchten, we hadden ten slotte toch zes keer gevlogen in die relatief korte tijd:D.

Richting de bagage claim dan maar om te wachten en te hpoen dat daar onze koffers zouden verschijnen op de band. Van tevoren nog eventjes een sanitaire stop maken om dan door te lopen richting de uitgang. Wat gaan die gebeurtenissen toch allemaal snel achter elkaar door. Ik kon het nog niet allemaal beseffen! :) Voordat wij naar buiten liepen nog eventjes een high five op deze reis, om vervolgens de gezichten te gaan zoeken die wij 11weken niet hebben gezien.

Daar hoefden wij niet lang naar te zoeken want daar stond iedereen al volop te zwaaien naar ons !:D Haha top! De ouders, zusje en de vriend van Vivianna. Maar natuurlijk de voor mij belangrijkste : papa,mama:D, Benjamin:D en niet te vergeten mijn lieve vriendinnetjes Steffie en Evelien waren er ook bij!:D Dat was toch wel een aangename verasssing , Hélémaal top! Ze hadden zelfs een spandoek voor deze -zoals zij het schreven - Ukkie gemaakt haha!:D Wat een leuk en warm onthaal en wat was het toch leuk om ook de ouders van Vivianna weer te zien, wat een lieve en hartelijke ouders zijn het toch :D..

Na eventjes iedereen te hebben omhelsd en verwelkomd- rond 11.15u- gingen wij nog eventjes samen wat drinken en gingen wij vervolgens richting het oude vertrouwde rijden! :) Toen wij thuis kwamen heb ik 'wat' souvenirtjes uitgedeeld aan mijn lieve vriendinnetjes, vriendje !, papa en mama en natuurlijk ook lieve oma die mij altijd zo goed had gevolgd:D.
Ik wist niet dat ik zóveel souvenirs had meegenomen! haha. maar ach, wat maakt het ook eigenlijk uit!;)
Lekker samen geluncht en toen zij naar huis gingen - Ze hadden trouwens de tuin en oprit leuk versierd:D - ben ik eventjes gaan slapen. Voor mijn gevoel duurde de dag 3,5 uur langer met dat tijdsverschil :).

Nu.. Een dag nadat ik thuis ben kan ik nog steeds niet beseffen dat ik er écht ben eigenlijk, voelt best nog wel raar en ik moet zeggen dat ik me een beetje moe en futloos voel. De komende dagen dus maar eventjes goed bijslapen! Dat is toch wel nodig! :)

Ik wil iedereen maar dan ook iedereen die mijn verhaaltjes al die weken heeft gevolgd énorm bedanken voor alle lieve en soms oppeppende berichten. Dat gaf mij een enorm goed gevoel moet ik toegeven! :D Ik heb ervan genoten jullie reacties te mogen lezen. TOP!
Ik ben trots op wat ik zelf, maar ook vooral wat ik samen met Vivianna heb neergezet in die weken. We hebben het samen toch maar eventjes gedaan, daar mogen wij zeker trots op zijn! :D Een goede opdracht neergezet en alle reizen zelf en zonder problemen georganiseerd en ons door alle momenten heen geslagen die soms moeilijk konden zijn. SUPER BEDANKT LIEVE VIVIANNA natuurlijk ook, wat hebben we toch in die weken elkaar soms nodig gehad en wat waardeer ik de steun, het vertrouwen en de openheid die wij in elkaar hebben gehad...;)

LEEF LUU, ONTZETTEND BEDANK HIEVEUR!
lIEVE MENSEN,ECHT ENORM BEDANKT
HIERVOOR!:)

EN ZOALS DE KINDEREN HET IN INDIA ZOUDEN ZEGGEN; THANK YOU, WE LOVE YOU!

Dit zal ik echt nooit meer vergeten!!!

Tot snel iedereen,


Heel veel liefs en een dikke kus van mij! :)





  • 17 April 2012 - 14:07

    Tamara:

    Welkom Thuis Myrthe!
    Je hebt het super goed gedaan en mag uiteraard erg trots zijn op alles wat je hebt gedaan daar en alle belevenissen die je hebt meegemaakt!
    Bedankt voor de leuke en spannende reisverslagen: ik ga ze missen.
    XXX

  • 17 April 2012 - 14:45

    Tiny En Wim:

    Myrthe, wat kan ma en pa trots op je zijn, en ik weet dat ze dat ook zijn.
    Rust nu maar lekker uit, en laat ma maar weer zorgen voor de vitamines.
    Groetjes
    Tiny

  • 17 April 2012 - 21:12

    Hub:

    Kan niet wachten tot je ons van je ervaringen kunt vertellen. Dat wil zeggen, lijfelijk. Het geschrevene is het op één na beste, maar daar ontbreekt het belangrijkste aan. Jij!

    Fijn dat je er weer bent, gezond van lijf en leden, en waarschijnlijk met ervaringen die je waarschijnlijk niet snel meer zult vergeten. Je bent toppie! Tot gauw!

  • 17 April 2012 - 21:25

    Edwin (uit Rome):

    Een mooi einde van je verslag Myrthe ! Dat alle belevenissen levenslang bij je mogen blijven !

  • 21 April 2012 - 16:37

    GiuLiuS:

    ik zie dat je net terug bent van india (via google kwam ik terecht op je blog, kn ik een paar vragen stellen ? Groeten GiuLiuS giuliotosi13@hotmail.com

  • 23 April 2012 - 12:43

    EefjeIndia:

    Wauw, ja wat is dat een mooie afsluiting. Ik vond het erg leuk met jullie en ik vond het ook super toen we op RICE waren. Het is best gek dat jullie alweer terug zijn.. Ik ben hier nog wel even ;)
    Nou, hopelijk zal het weer wat beter worden en heb je ook weer een gezellige tijd in NL. tot in juli? groetjes evelyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1927
Totaal aantal bezoekers 54647

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: