Wow, wat een indrukken ! ;) - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Wow, wat een indrukken ! ;) - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Wow, wat een indrukken ! ;)

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

05 Februari 2012 | India, Bangalore

De afgelopen dagen waren echt super, wat een indrukken heb ik opgedaan! Dit is best wel vermoeiend, maar gelukkig heeft ons hotel echt 'super' bedden! haha:P! Maargoed, laat ik even aan het begin beginnen... ;)

Onze missie op 3 februari was, om een SIM kaart van Aircel te bemachtigen inclusief tegoed, voor de komende 11 weken dat wij hier zijn. Na veel vragen, zoeken en vóóral wandelen, kwamen wij uiteindelijk bij een winkel terecht. Yes, dachten wij. Nu hebben we er een. Maar dat ging niet zo gemakkelijk als gedacht. Kopieën van paspoorten en noem het maar op. Al met al hebben wij een uur binnen gezeten! Maar wel met uitstekende service!
Na deze missie :P, wilden wij na een aantal dagen toch eigenlijk wel eens fatsoenlijk eten. Maar waar, zonder dat onze monden in de fik kwamen te staan van de kruiden?!;) Tot onze grote verbazing en blijdschap kwamen wij bij een Subway terecht!:D Heeeerlijk! Dit smaakte ons goed..:D
Na het eten was het weer tijd om richting hotel te gaan, maar voordat wij daar aankwamen nog even langs de shoppingmall om wat boodschappen te doen. Het stikt hier trouwens van de warenhuizen!
Eenmaal bij het hotel aangekomen, gingen wij gedag zeggen tegen Sjoukje en Yvette die 's morgens waren aangekomen. Zij vroegen of wij 's avonds meegingen naar het HardRock café. Na wat wikken en wegen gingen wij mee en hadden voor slechts 40 rp(0,60euro) een riksjaw! We waren nog niet goed en wel binnen of de beste man kwam ons vertellen dat zij om 11.15 de deuren alweer gingen sluiten. Noou, daar stonden we dan weer buiten haha! Maar wel sjiek om mee te maken!
Weer terug naar het hotel maar weer..
Ik merkte dat het drinken mij niet zo goed was gevallen als gehoopt. En ja hooor, buikpijn als de ziekte als gevolg. Wat voelde ik mij belabberd! :(

Toen het 4 februari was en 's morgens de wekker ging, voelde ik mij nog steeds niet toppie! Veel eten kreeg ik niet binnen en ik voelde mij keimisselijk.

Maar gedurende de dag voelde ik mij gelukkig weer wat beter!
We besloten om toch nog even op stap te gaan en zijn toen met een riksjaw, met een maar liefst 45min durend ritje, aangekomen bij Bangalore Palace. Prachtig om te zien! :D Maar zodra ik een foto maakte werd ik al teruggefloten door een bewaker met geweer. AJ , dacht ik , nu moet ik oppassen haha!:P Maar het viel mee.
We besloten om het paleis van binnen te bezichtigen. Dit met een audioguide. Prachtig paleis, maar zónde dat alles in dit land zo slecht wordt onderhouden. Je moet je voorstellen, het Louvre maar dan slecht onderhouden. Na zeker een uur bij het paleis te zijn geweest, kwamen wij bij de tuinen en waren er vrouwen gehurkt onkruid aan het wieden. Later bleek dat er een congress ging plaatsvinden.. Het werd er inderdaad prachtig versierd! Op de terugweg wilden wij weer een riksjaw pakken, maar de goede,lieve, oude man had daar al die tijd staan wachten en bracht ons - met wel 5x vragend: Do you want to see this ?' - No, thankyou - weer terug naar het hotel. Dit was echt een super mooie dag met weer enorm mooie indrukken!

Maarja, wat deden we dan vandaag met eten? Hmm... dan maar eens Sai's advies opvolgen. Voor slechts 2,50euro aten wij met zijn tweeën een complete maaltijd.'How cheap is that!?'
Ongelofelijk hoe goedkoop dat is ! ;)
Toen nog even lekker skypen en internetten en daarna als twee afgepeigerde mensen heeeerlijk het bed ingedoken ! Wat waren wij moe ! Dit moest ook wel want op 5 februari stond er weer genoeg op het programma ! :O

Met Sai naar het Cubbon Park - incl. yoga- lopen, St. Mark's Cathedral bezichtigen, ontbijten en naar de Bull temple een eind verderop. Genoeg te doen dus, maar natuurlijk wel weer op en top sightseeing door Bangalore.
Sai wist ons plekken aan te wijzen, waar je normaal niet zou komen als toerist, en dat maakte dit tochtje erg leuk! We begonnen bij het Freedom Park, dat vroeger een gevangenis was. Raar maar waar ! ;)



Mijn oogjes vallen dicht, tot morgen dan ga ik weer verder ! ;)xx





  • 04 Februari 2012 - 20:23

    Pap Fer:

    Nou, dat ziet er niet goed uit: Myrthe die uit een kledingwinkel komt met een draagzak!!
    Ik vind het trouwens wel een grappige broek!!
    Met carnaval zou die mij goed staan!!

    Groet pap.


  • 06 Februari 2012 - 15:29

    Steffie:

    hey myrthe,

    ja ja ik lees altijd wat later dan andere mensen.
    goed om te lezen dat je goed bent aangekomen in india, de foto's zien er goed uit.

    heel veel plezier en succes en ik wacht al op je volgende bericht!

    xxx stef

  • 07 Februari 2012 - 12:48

    Hub:

    't Is me nooit eerder opgevallen, Myrthe, maar op de foto's kon ik heel goed zien dat je heel erg op je tante (Ria) lijkt.
    Wat een prachtig avontuur. En 'n dagje schijterij zo nu en dan hoort er gewoon bij. Goed voor de lijn ook.

  • 07 Februari 2012 - 20:15

    Ria En Hans Geraets:

    Hallo Myrthe, wat fijn dat we jullie kunnen volgen via deze site. Geweldig die foto's, om de andere dag bekijken we ze weer.Heb zonet nog met pap gebeld en die vertelde dat jullie nu 1 week rondreizen.Zal wel een hele belevenis zijn.We houden ons op de hoogte.Dikke knuffel vanuit een héél koud Nederland!!!! Doeiiiiiiiiiii

  • 08 Februari 2012 - 20:48

    Stefanie:

    Hey Myrthe,

    Wow wat ein verhoale. En wat ein ervaringen alweer in in ein weak!

    Geniet dr maar goot van en ich houd dien verhoale in de gate.

    (hobbe dich gemis zunjig!)

    xx Steef

  • 11 Februari 2012 - 09:14

    Karin Clermons:

    Ha die Myrthe
    Eindelijk je verslag gelezen. Prachtig al die ervaringen die je op doet. ik kijk uit naar onze India reis over 2 jaar. ik kan dan bij jou terecht voor goede raad. ik ga je volgen
    Op deze site. heel veel liefs van Karin.
    En groetjes van Jos, Lars,Kirsten en Sjors. Poot van Tirza en Jipke

  • 16 Februari 2012 - 08:32

    Myrthe:

    Wat leuk dat jullie al mijn verhalen volgen! Echt Top! ;)

    Heel veel liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 54673

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: