Eventjes hélemaal niks, lekker toch?! - Reisverslag uit Trivandrum, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Eventjes hélemaal niks, lekker toch?! - Reisverslag uit Trivandrum, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Eventjes hélemaal niks, lekker toch?!

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

10 April 2012 | India, Trivandrum

Nadat wij een ontzettend mooie tocht hadden gemaakt over de Backwaters, besloten wij de dag erna eens eventjes lekker helemaal niks te doen. Nadat wij ’s morgens lekker hadden ontbeten – ontbijt is hier trouwens wel een beetje magertjes maar ja :P – pakten wij onze spulletjes en gingen we naar het strand. Máár wat we vooral niet moesten vergeten: Insmeren!! ;). Anders zouden wij namelijk terug komen als twee rode krabjes en dat was toch niet de bedoeling. Twee handdoeken mee van het hotel en daar gingen we dan. Maar hoe konden wij het strand vinden? De trappen af en tussen alle (leegstaande en half gesloopte )huizen door een paadje volgen. Nou prima. Na een paar minuutjes bergafwaarts te zijn gelopen kwamen wij uit bij het strand. Heerlijk, en wat een schoon strand! Meteen heb je de hele meute Indiërs achter je aan of je een meloen, ananas of een bedje met een parasol wilt hebben. No,no,no!:)Of nog wel beter misschien, gewoon negeren als ze je wat vragen :P!

Lekker op de handdoek vlak bij het water liggen dat was wat wij wilden. Na eenmaal geïnstalleerd te zijn op het strand, besloten wij om ons nóg maar eens in te smeren, want wat brandde die zon flink zeg! Na een tijdje te hebben gebakken in de zon – ik voelde me als een visje op een grillplaat – gingen wij maar eens de zee in. Héérlijk water en wat een mooie golven. Kovalam is een strand dat in een soort baai ligt, erg mooi! Links een vuurtoren op de berg en langs het strand souvenirshops. De dag van tevoren hadden wij hier ook al eens gekeken, maar nog niets gekocht. Dat zouden wij doen de avond voordat wij vertrokken uit Kovalam. Na een lekkere dag te hebben doorgebracht op het strand – wonder boven wonder kwamen wij hier ook nog blanken tegen, YES!:D – gingen wij nog eventjes lekker aan het zwembad liggen om ons vervolgens te gaan douchen voordat wij zouden gaan eten op de boulevard.

Nadat wij ons hadden gedoucht en ons weer helemaal fris en fruitig voelden moesten wij wederom het bergje aflopen, langs souvenirshops – die ons ’s middags ook al vijf keer hadden aangesproken :P – om vervolgens lekker te gaan eten bij het CRAB Restaurant. Overal langs de boulevard lagen bij de restaurants grote hoeveelheden vis uitgestald. Van kleine garnalen tot een enorm grote Kingfish! ;) Natuurlijk konden we het niet laten om weer lekker vis te gaan eten. Vivianna tijger garnalen en ik kleine garnaaltjes met macaroni! Jammie, dat smaakte wederom echt heel goed en hier kwam op het eind niet nog eens vijf keer een belasting boven erop gerekend ;) Dat was in het hotel dus wel zo…( Het blijkt dat ze sinds 1 april extra belastingen moeten rekenen, maar dat wisten wij niet want wij hadden geboekt op 23 maart, dus dat was even een financiële tegenvaller haha :P! ). Na nog wat souvenirs te hebben gekocht – en nu hebben we toch bijna alles bij elkaar - gingen wij terug naar het hotel om nog eventjes lekker te skypen! ;) Een super relaxte dag, dat is ook echt niet verkeerd! :)

6 April. Vrijdag ochtend. Tijd om verder te reizen naar hotel nummer twee :P. Vandaag zouden wij doorreizen naar Kanyakumari, de absolute zuidpunt van India. Deze reis duurde ongeveer twee uur. Onderweg kwamen wij ook nog biddende mensen tegen die kruizen droegen en gebeden opzeiden/zongen (natuurlijk! Het was Goede Vrijdag ). De taxichauffeur moest zijn auto stopzetten en overal langs de weg knielden de mensen en begonnen te bidden, maf om mee te maken, maar wat zijn de mensen hier allemaal sterk gelovig! Ook reden wij door een mooi stuk natuur. Enorm veel palmbomen wederom en mooie rotspartijen, wateren en bergen kwamen wij ook onderweg tegen. Huizen van een iets betere kwaliteit als aan de kanten van Bangalore ( door toerisme en betere verdeling van salarissen ) en natuurlijk ook nog de hutjes gemaakt van palmbladeren kwamen wij onderweg tegen. Na deze indrukwekkende reis kwamen wij aan in een ontzettend mooi verzorgd hotel met een uitzicht vanuit onze kamer op zee. Wat was ik eventjes moe van al die nieuwe indrukken onderweg!:) Onze taxichauffeur zou die nacht ook in Kanyakumari verblijven, hij wilde namelijk wel met ons mee verder reizen en ons in Varkala bij het volgende hotel afzetten. Maar eerst Kanyakumari dus! Hier wonen ongeveer 20.000 inwoners en hier komen de Golf van Bengalen, de Indische Oceaan en de Arabische zee bij elkaar. Dit betekent dus voor de hindoes dat zij dit zien als een heilige badplaats. Het is hier dan ook een echt bedevaartsoord waar dagelijks enorme hoeveelheden mensen naar toe komen. Omdat het nu natuurlijk Goede Vrijdag was, kwamen er werkelijk bussen vol naar deze plek toe. Voor ons was deze plek minder interessant, maar ook wel weer indrukwekkend.

Nadat wij een kwartiertje door een massa mensen hebben gelopen en van alle kanten werden aangekeken en gefotografeerd omdat wij natuurlijk de enige blanken waren, kwamen wij aan bij een punt waar heel veel mensen zich dus in zee dompelden omdat het voor hen heilig was! We konden niet meer naar het eiland met het monument en de tempel maar dat vonden wij niet zo erg, dat was waarschijnlijk niet eens toegankelijk voor ons maar alleen voor de Indiërs. We hebben ons hier op een trede neergezet en zijn vervolgens alleen maar gaan kijken naar de gebruiken en tradities van de Indiërs. Prachtig om te zien, maar je snapt toch niet waarom ze met kleren en al het water ingaan :P! Dat moet naderhand toch van alle kanten aan hun lijf vastplakken, jakkie! Ik voelde mezelf namelijk alweer plakkerig nadat ik een half uur buiten had gelopen en gezeten dus ik wil niet weten hoe die mensen zich daar moeten voelen haha!:P. Rond een uur of zes zijn wij naar het uitzicht punt gelopen om te gaan kijken naar de volgens het boekje beschreven sublieme zonsondergang. De zon ging sneller onder dan verwacht ( halverwege de horizon en verdween niet in de zee , wat wij wel raar en apart vonden om te zien :P ). Vervolgens kwam vijf minuten later aan de andere kant de maan opzetten. Het was wel heel mooi om te zien hoe tegelijk dat ging, maar minder indrukwekkend dan ik me had voorgesteld vanuit mijn reisboekje…:P.

Daarna zijn wij lekker op ons gemak terug gelopen naar het hotel( waar wij ’s middags ook al lekker hadden gezwommen )en hebben daar lekker gegeten. En wederom. Jaja, we hebben alles gedeeld :P We lijken wel een getrouwd stel op huwelijksreis haha… Maar wat zijn het af en toe toch chaotische en vergeetachtige obers overal, haha. Overal waar je komt moet je het nog een keer zeggen nadat ze ook andere bestellingen hebben aangenomen, want anders wordt het een zooitje ongeregeld! :P. En ook bij het avondeten heb je veel geduld nodig ;).. But… It’s India ;)! Deze avond zijn wij extreem vroeg gaan slapen.Maar wat was het mooi en sjiek en wat hebben we weer veel nieuwe indrukken opgedaan!:D

Morgen, zaterdag 7 april vertrekken wij richting Varkala Beach voor drie dagen. Een taxirit van ongeveer 4uur hebben wij dan voor de boeg, maar onderweg zullen wij nog stoppen bij het Padmanabhapuram paleis. Een paleis dat de bouwstijl van Kerala typeert. We hebben er zin in! :)…