Mooi weer ! Maar veilig verkeer ? - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Mooi weer ! Maar veilig verkeer ? - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Mooi weer ! Maar veilig verkeer ?

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

02 Februari 2012 | India, Bangalore

Hallo lieve lezers;),

Daar ben ik weer, en deze keer.. Weer een hele nieuwe beleving ! :D

De uitdaging van vandaag was om op tijd op te staan en zo plaats te kunnen nemen in de 'dining room'..Nouja, tafel met 6stoelen in een grote open ruimte, met aan de andere kant de 'incheckbalie' haha:P. Maargoed. Eenmaal plaats genomen, kwamen er nog twee mensen bij ons zitten. Yes, het waren ook blanken(:)), en wel uit Australië. Ze vertelden ons dat zij voor 4weken rond zouden trekken in India, en dat ze al verschillende plaatsen gezien hadden! Ze konden zich héél goed voorstellen dat wij hier bij aankomst even enorm moesten wennen! Maar ze zeiden dat we gewoon open minded moesten zijn en niet te veel vooroordelen of gedachtes moesten hebben over de cultuur met al zijn facetten! En dit proberen wij ook zeer zeker ! Na het ontbijt - wij hadden gekozen voor toast met thee - zijn wij weer naar boven gegaan en hebben ons op het gemak klaargemaakt om nogmaals een wandeling te gaan maken door de ietwat drukke straat 'MG ROAD' , dé doorgaande weg door Bangalore, in ieder geval in dit gedeelte van de stad. Máár... voordat we dit konden gaan doen, ging de telefoon en hadden wij Sai eraan. Hij vertelde ons dat hij ons wel even wilde ontmoeten om ons een beetje wegwijs te maken door Bangalore. In het begin dachten we.. Hmm.. moeten wij dit wel doen? Maar uiteindelijk zijn we met hem meegegaan en was het heel leuk om te zien waar je op moet letten. Hij nam ons mee naar een Indiase Mac Donalds. Het was hier echt spotgoedkoop en betrouwbaar, want Sai vertelde ons dat je het best kunt gaan eten waar je een open keuken ziet. Daar wordt nauwkeuriger op de hygiëne gelet. Vervolgens kregen wij van hem thee en toen zijn we nog verder gelopen richting een supermarktje en heeft hij ons een 'plattegrondje' gemaakt van de belangrijkste straten van Bangalore. We konden er geen sodeju van lezen, maar goed we wisten wat hij bedoelde haha ! :P. Daarna zijn we terugeggaan naar de kamer en hebben wij ons klaargemaakt voor een avontuurlijke middag door Bangalore..

Sai wist ons op het laatst ook nog te vertellen dat er 8 ratten leefden op 1 persoon, die met zijn allen de helft van al het voedsel opeten! Dus tel het je maar uit ! Ieuw, ik moet er niet aan denken! .
Ook is het verblijf in Bangalore heel goedkoop en is het de laatste jaren erg in opkomst met de economie. Ook gaf hij aan dat we er eens op moesten letten dat er ook steeds meer vrouwen een 'hogere' functie krijgen hier, bijvoorbeeld als manager van een bedrijf ;)

Nou, met al deze informatie gingen wij maar eens op stap! We besloten om vandaag verder te lopen richting andere shopping malls. En wel richting FM Cariappa Road. Nou laten we zeggen ,erg rustig is het nergens dus ook daar niet haha !:P Maargoed, het was wel een hele belevenis. Stinkende riolen, inademing van smog en noem het maar allemaal op. Toen we het einde van de straat naderden, zagen wij.. jajajaja.. een KOE op de straat. Ongelofelijk maar waar. Deze koe, zo zei Sai, produceert niet meer dan 1/2liter melk per dag. In India lopen er zo'n 400miljoen koeien rond! Er volgde een uitdaging. Hoe komen wij levend en ongedeerd, zo snel mogelijk naar de overkant? Toen de straat even vrij was, riep ik naar vivianna! Eh, zullen we rennen? Waarop wij het op een rennen hebben gezet en veilig de overkant haalden haha! Daar in de shoppingmall geweest, maarja we moesten ook nog terug. Weer hetzelfde probleem dus, maar het ging goed :D!

Toen maar eens rustig terug gelopen naar het hotel, maar eerst onderweg weer wat boodschappen doen. Eenmaal in het hotel moest ik even bijkomen van al het getoeter, de geuren van onderweg, en alle indrukken die ik had opgedaaan, maar kort samengevat was deze dag wel echt TOP! Ik keek mijn ogen uit hoe het er hier aan toe gaat, maar dat is alleen maar sjiek om te zien! Dus.. Op naar het volgende avontuur! :D!

Zometeen lekker vegetarisch eten hier in het 'restaurant' van het hotel en erna lekker uitrusten van een toch wel indrukwekkende dag !

Liefs,

Myrthe ! ;)

• 02 Februari 2012 - 18:50

Britt Winkens:

Hee Myrthe!
    Goed om te lezen dat je heelhuids bent aangekomen! De verhalen klinken al erg goed! Geniet er nog allemaal van!
    Groetjes Britt en Rob!

• 02 Februari 2012 - 18:51

Femke En Roel:

He Myrthe,

erg leuk om via de site op de hoogte te blijven. We zullen je goed in de gaten houden. Je reactie over die koe vind ik vreemd, dat zijn jullie in Guttecoven toch wel gewend neem ik aan.

Veel plezier nog, besef maar hoe goed je het hier hebt (behalve het weer momenteel).

gr. Femke en Roel

• 02 Februari 2012 - 21:37

Fer:

Hoi, Vivianna en Myrthe.
    Leuk om te lezen hoe jullie al kijkend en "proevend" het land ontdekken.
    Ik benijd jullie een beetje!
    Probeer goed te eten en te drinken!
    Veel plezier!

Pap

• 03 Februari 2012 - 11:44

Tiny Greven:

Wat een avontuur, geniet er lekker van, maar zoals pa schrijft zorg goed voor jullie
    Hier in Nederland vries het tot het kraakt, als het nog even zo door gaat krijgen we nog een elfstedentocht. Groetjes uit het koude Limburg.

• 05 Februari 2012 - 16:02

Tamara:

Hoi Myrthe: wat leuk om zo met je mee te reizen op afstand en te lezen hoe je India nu ervaart. Het indrukweekende en nieuwe ervaringen zijn inderdaad vermoeiend he, maar ook een hele belevenis zeg zomaar een koe op straat en vooral dat drukke verkeer!
    ben nog niet bij met lezen, vind het wel erg leuk zoals je schrijft!
    geniet maar van alles, want eerstdaags moet je dus werken?
    Fijne zondag of maandag
    XXX