Reis staat vast, we hebben geboekt! - Reisverslag uit Guttecoven, Nederland van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Reis staat vast, we hebben geboekt! - Reisverslag uit Guttecoven, Nederland van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Reis staat vast, we hebben geboekt!

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

28 Oktober 2011 | Nederland, Guttecoven

Jaaa.. Eindelijk staat het dan definitief vast! :-D We hebben geboekt! Samen met Vivianna had ik afgesproken om nog wat dingen te regelen voor onze reis en wel op 28 oktober, want dat was de dag dat ik ook eindelijk mijn paspoort kon ophalen bij de gemeente! ;-).
Na wat zoeken op internet hadden wij dan eindelijk een goede vlucht gevonden...! :D
Wij vertrekken op 31 januari om 09.35uur naar India en wij zullen weer terugkeren naar huis op 16 april om 10.30uur!
Dat zijn dus in totaal 11 weken om samen te gaan reizen,stage te lopen en nog veel meer leuke dingen te doen en vooral ook te genieten in Bangalore, Mathagondapalli en omstreken! Spannnennddd dus, maar wel een hele uitdaging! :-)

Wanneer wij dus op 31 januari vertrekken, komen wij om 01.20uur plaatselijke tijd ( 3,5uur later dan in Nederland ) aan in Bangalore. Vanuit daar gaan wij naar een hotel waar wij met zijn tweetjes een weekje de tijd hebben om te acclimatiseren. Na die week hebben wij samen met alle studenten uit Nederland die ook naar India komen, een introductieweek om zo het land samen te verkennen/ontdekken en om de gebruiken van het land te leren kennen! Deze week is volledig georganiseerd door YPO(Young Professionals Overseas).

Wanneer deze week is afgelopen gaan wij 8 weken stage lopen op de RICE MMS school, bij kinderen tussen de 8 en 10 jaar. Deze school bevindt zich in Mathagondapalli, ten oosten van Bangalore. Hier moeten wij ook onze eigen initiatieven/ideeen in gaan brengen in hun onderwijs. Wij zullen hierin een goede bijdrage proberen te leveren.

Na die acht weken hebben wij voor onszelf nog de tijd om rond te trekken in het land en om dus nog wat dingen te bezichtigen. De precieze invulling van alle weken zullen jullie in verdere verslagen nog wel lezen!

Maaaarrrr.. We zijn er nog lang niet! Er moet nog een hoop geregeld worden voordat we kunnen gaan. Denk maar eens aan het visum( hiervoor hebben wij veel geduld nodig !:-)), de vaccinaties, het verblijf en daarbij behorende kosten ter plekke, de verzekeringen en noem het maar allemaal op.. ! ;-)

Nog een hoop voorbereidingen dus, maar ik heb er ongelofelijk veel zin in!

Liefs xx

• 28 Oktober 2011 - 14:35

Maarten Van Gaans:

Myrthe, hartstikke veel plezier, succes en inspiratie toegewenst!