‘Hi miss!’ – ‘Bye Miss!’ - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu ‘Hi miss!’ – ‘Bye Miss!’ - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

‘Hi miss!’ – ‘Bye Miss!’

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

20 Februari 2012 | India, New Delhi

Behalve deze woorden die zij meerdere malen per dag uitspreken, zijn zij ons geloof ik erg dankbaar voor de tijd en moeite die wij in Art en Drama stoppen. Na iedere les horen wij van iedereen voordat zij het klaslokaal verlaten: ‘Thank you, teacher!’. Dat geeft echt een goed en voldaan gevoel!

Eerst zal ik jullie vertellen hoe het afgelopen weekend er heeft uitgezien.. Toen wij terugkwamen van Bangalore, zijn wij dus meteen in slaap gevallen en hebben zaterdag heerlijk kunnen ‘uitslapen’. Haha :P Maarja toch maar even lekker blijven liggen, het zou een lekkere luier dag worden! :D
Na wat gezellig verteld te hebben, gedoucht te zijn en ’s avonds nog gezellig te hebben geskypt :D ( Het wordt hier trouwens enorm snel donker! Binnen een half uur heb je een zaklamp nodig :P! Redder in nood Vivianna was zo slim om hieraan te denken haha!;) ) , was het alweer tijd om naar bed te gaan! Gek, maar ik wen echt aan het bed! Haha :P Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Langzamerhand wordt het echt ‘ons plekje’. Wie had vorige week gedacht dat dat ooit nog zou gebeuren!? … Maar inderdaad alles went, dat is een feit! Onze missie voor zondag was om de badkamer maar eens flink te gaan poetsen. Haha ik , poetsen? Jaja ! ;) Dit was ook wel echt heel erg nodig, want de kalk stond op de muur, kraan en…. nou ja zeg maar gerust overal ! ;) Niet erg hygiënisch en lekker om je in te moeten douchen. Toen ik op een gegeven moment de muur aan het poetsen was, ‘voelde ik nattigheid’ :P… Vivianna had tijdens het poetsen van de kraan per ongeluk de kraan opengedraaid, en daar stond ik dan.. Ik sprong nog opzij maar ja, erg veel ruimte had ik niet, daar stond de wc. Na eenmaal lekker te zijn afgekoeld door de koude ‘douche’ heb ik mijn kleren maar buiten gehangen om te drogen. Toen ik terug kwam , lag Vivianna in een deuk :D hahaha! , Maarja de badkamer was wel op en top schoon , Missie volbracht! ;)
Zondagmiddag heb wij samen nog wat drama lessen voorbereid. De échte stage kwam nu toch wel dichterbij en ik werd een beetje zenuwachtig :P ! Alle ogen zijn morgen op ons gericht, maar ik had er ook wel heel erg veel zin in! Na zondag avond nog even wat aanvullende informatie te hebben opgezocht en te hebben geskypt met pap, mam en vriendlief ;)( waarbij ik richting the office bijna op een slang stapte :P), was het tijd om te gaan slapen.. Wat vliegt de tijd hier zeg! :) Maandagmorgen, wekker om 08.15 u, start lessen om 10.00u. Gelukkig dus niet zo heel vroeg opstaan. Na heerlijk gedoucht en ‘ontbeten’ te hebben was het tijd om richting het kantoor van ‘principal Navis’ te lopen. Hier zouden wij van Anand - bij het secretariaat – de sleutel krijgen van ons dramalokaal. Raar he, ons lokaal, maar wel leuk! Nou ja, tijdens het gesprek met hem verging ons even de zin! ‘You supposed to be here at nine! Today no issues, but tomorrow you have to be here at nine!’ Huh, waar kwam dat ineens vandaan? Wij hebben toch helemaal niks fout gedaan? Nou blijkbaar wel. Toen hij ons naar het dramalokaal bracht vertelde hij dat wij verwacht werden bij de assembly ( opening van de dag/week ). Hm, ok. Daar wisten wij dus hélemaal niks vanaf. Ze hadden ons dit helemaal niet verteld. Lekkere miscommunicatie dus :( Daar zijn ze hier trouwens wel echt professionals in : miscommuniceren of eromheen blijven draaien. Je moet alles zeker 5x vragen ! Vermoeiend :P ! But It's India People!
Maar goed, we hadden er in ieder geval moeten zijn, want iedereen wachtte op ons, omdat wij ons zouden moeten voorstellen bij deze assembly. ‘ OW? ‘ was wederom ons antwoord. En wat betreft die issues. Maak me niet gek, ze mogen blij zijn dat wij hun hier komen helpen! ;) .. Gelukkig zijn andere leerkrachten en vooral de kinderen hier volgens mij wel heel blij mee! :D Super!
Eenmaal aangekomen bij het tekenlokaal, konden wij de materialen pakken die wij nodig hadden! Na wat potloden,stiften, slijpers, plakband en een zakje pruttige plak rijker,konden wij richting het dramalokaal gaan. Daar troffen wij een saaie ruimte aan die nodig een opfleurbeurt kan gebruiken! Maargoed, voordat wij konden beginnen gingen wij eerst nog een tekenles observeren. Ofja, dat dachten wij. Nadat wij ons hadden hadden voorgesteld aan de groep, en zij zich aan ons, kregen wij een krijtje in de handen gedrukt en zei de leerkracht: You can start with your lesson. Haha oke, daar gaan we dan.. Het ging uiteindelijk best goed, en de samenwerking verloopt prettig!:) Wel moet ik nog erg wennen en ben ik soms nog een beetje te voorzichtig! Op het eind kregen wij van de tekenlerares van hier nog een leuke reactie: Teachers also learn from other teachers! :) Leuk om te horen dat zij, maar ook de leerlingen het naar hun zin hadden gehad! Ze keken zelfs al uit naar de dramales verderop in de week!
Na de pauze waren de kleine kinderen aan de beurt, hier voelde ik me al een stuk prettiger bij en dus nam ik hier het voortouw:)! 'The kids were so involved!' zei de juf naderhand tegen ons!Nou, daar doe je het toch voor!:D Na teruggehold te zijn na het Art blok aan de andere kant van de campus - 15min lopen- sloten wij om 15.10u onze dag voldaan af! Wat een leuke en fijne reacties van de kinderen en wat zijn ze ons dankbaar!:D

Na even van de zon genoten te hebben en even een powernap te hebben gedaan! Haha 'ich liek waal ein auwt wief!:P' gingen wij eten en nog wat lesideeen opzoeken. Internet is hier sloom - So be patient! Slechts 2 v.d. 10 computers werken hier! :P TOP:D! SIM kaarten zijn ook nog steeds niet gearriveerd...Geduld is hier echt een must!:P

Vanavond lekker op tijd slapen! :) Op naar een nieuwe stagedag met nieuwe ervaringen!
Ik heb er zin in! ;)


Goodnight people....;)!

  • 20 Februari 2012 - 20:37

    Marij:

    Hoi Myrthe
    Gelukkig gaat het iets beter met je wij hopen dat het van nu af aan steeds beter gaat zodat je ook kan genieten van jullie avontuur in India..
    Wij zijn vandaag met Pap en Mam naar de optocht in Guttecoven geweest was gezellig.
    Veel plezier met jullie lessen. Wij lezen wel weer wat je mee maakt.
    Knuffel Ruud en Marij.

  • 21 Februari 2012 - 00:26

    Hub:

    Ik word helemaal vrolijk van je reisverslagen. Maar dat ben ik óók een beetje van nature wel . . .

    Sjrief mer lekker wiejer. Höbbe veer get sjoeëns te leaze.

  • 21 Februari 2012 - 11:58

    Godelieve:

    het is heel leuk om te zien dat jullie over bep. gebeurtenissen precies hetzefde schrijven.Dus waarschijnlijk hetzelde ervaren.
    Ik vind het knap hoe je toch door zet wetende dat het lichamelijk niet zo best gaat! De kinderen geven je nu waarschijnlijk ook wat afleiding en zal je buik zich langzaam herstellen.
    Geniet van de kids en van alles om je heen. Tot gauw!
    p.s. verleden jaar stonden we samen op het vrijthof........

  • 21 Februari 2012 - 20:46

    Mama :

    hoi myrthe. blij dat het eindelijk een beetje beter gaat en je toch heel enthousiast bent over je stagedagen. de kinderen geven je weer energie door zo blij te reageren op wat jullie doen. Vandaag in Maastricht geweest waar we de ouders van vivianna weer getroffen hebben! Niet te geloven tussen al die mensen ! daarna nog naar Gulpen ook gezellig. tot bellens of skype. dikke kus pap en mam

  • 21 Februari 2012 - 21:31

    Pap Fer:

    Hoi Myrthe.
    Mooi om te zien dat je langzaam een soort nieuwe inwoner van dit prachtige land wordt. Fijn om te zien dat Vivianna goed voor jou zorgt en jij natuurlijk ook voor Vivianna.
    Ik hoop dat je lichaam langzaam aan het eten uit India gaat wennen!!
    Aan de foto's denk ik te zien dat jullie je best thuis voelen tussen de kinderen. Ik hoop dat je het fijne van kinderen vooral hier terugvindt.
    Geniet elke dag van alle fijne ervaringen!

  • 22 Februari 2012 - 08:34

    Evelien:

    Heey meis!
    'T heat ff gedoerd veur dat ich op dien verhaole hub gereageerd, mer bin noe weer op stage, dus tied zat;)!
    Ich houp dat t mit de racekak al get beater geit, de foto's zeejn super:-)! Bin blie dat se dich d'r toch al get meer toes begins te veule:-). Zo zuuse mer weer, alles kump good:-)! Nou meid, tot snel weer es op skype! Veul plezeer dees weak:D.
    Liefs,
    xxx

  • 22 Februari 2012 - 20:50

    Peter En Mia:

    Hoi Myrthe,
    bedankt voor de mooie berichten, we kunnen ons nu voorstellen hoe het er in India uitziet. Wel vervelend, dat het eten niet goed valt, maar hopelijk gaat dit over.
    Geniet in volle teugen, wij blijven je volgen. Groetjes

  • 22 Februari 2012 - 20:56

    Ellen:

    Hey Myrthe!
    He he.. heb ik eindelijk alle reisverhalen bijgelezen, wat een boel! Zorg dat je nog wel tijd hebt voor de 'serious business' naast al dat schrijven op de weblog en je dagboek he ;-) Ondertussen word ik ook goed op de hoogte gehouden wat je allemaal meemaakt door Benjamin. Goed om te lezen dat het alweer beter met je gaat en dat je begint te wennen, wie weet ga je je zelfs nog een beetje thuisvoelen ook!
    Geniet nog van alle zowel mooie als minder mooie ervaringen die je reis tot een speciaal geheel maken :-) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 54672

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: