First weak at RICE MMS model school - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu First weak at RICE MMS model school - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

First weak at RICE MMS model school

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

17 Februari 2012 | India, New Delhi

Toen wij de eerste morgen op stage waren, werden wij dus voorgesteld aan de 'senior staff' van de school. Wat een namen ik kon ze bijna niet onthouden ! :P Laat staan dat ze mijn naam kregen uitgesproken haha! Die van Vivianna nog enigszins, maar die van mij! :P Haha..best komisch om te horen ! ;) Maargoed..Meru Miller, een van hen, is tien jaar geleden begonnen met het opzetten van dit project. Hij heeft dit stuk land opgekocht en heeft hierop deze campus gebouwd in 2000(76 hectare). Hij werkte nauw samen met Nederland, omdat hij ook voor Terre des Hommes werkt. In het begin van dit project heeft Johan Cruijff ook deze campus bezocht. Jaja, toch nog een beetje nederlandse invloeden hier haha!:P Deze morgen hebben wij ook het ontbijt overgeslagen, wij waren zo moe! haha..Dan maar weer wat droge koekjes met wat water, want rijst op de vroege morgen, no way! :)

Maargoed, laat ik eens even wat vertellen over de school en onze opdracht die wij hier gaan doen:

In een klaslokaal zitten 30 kinderen. Ze hebben hier 1 leerkracht op 10 leerlingen. Een les duurt 55 minuten en dan wisselen ze van vak. Ze gebruiken ‘art' (muziek, drama, dans, tekenen, knutselen) als een therapie om emotionele problemen op te lossen. Hoe goed is dat!:D Ze weten alleen nog niet zo goed hoe ze andere vakken zoals rekenen en biologie kunnen integreren in arts. Aan ons de vraag om daar onderzoek naar te doen. We moeten een soort van (Engels) verslag voor ze gaan schrijven.

1. Hoe kun je andere vakken integreren in drama, muziek, dans, tekenen enz.?
2. Hoe kan de leerkracht checken of het ook echt werkt?
3. Hoe kunnen ze checken of deze nieuwe methode beter is dan de oude?

Ook moeten wij met zijn tweetjes de lessen drama gaan overnemen, ofja overnemen. Ze hebben hier niet eens een leerkracht voor drama meer dus kortom: Just Do it! :)
Toen wij onze time table kregen zagen wij ineens : Shit, we moeten ook Art(tekenen) gaan geven! Hmm..Ok, spannend!Maargoed, we hebben de instelling dat wij wel zien hoe ver we komen.. We hebben in ieder geval nu al veel gedaan ervoor.. Wat lesson plans voorbereid dus voor volgende week zijn we al ver klaar :D Het wordt hier nog eens wat.. Eindelijk ben ik een beetje over de schrik heen van onze accommodatie, maar moet ik nog wel wennen eraan, dat wij niks zonder permissie mogen doen van de 'staff':), en wij dus nooit eens even kunnen zeggen. Zullen we vandaag eens even....?Maargoed, dan maar ieder weekend even lekker naar Bangalore toe trekken om Daisy,Evelien,Jurien enzo op te zoeken dat is wel echt gezellig! :)

Morgen gaan wij dat voor het eerst doen(dat willen wij natuurlijk vaker!:D) en krijgen wij een personal driver mee voor slechts 2000 roepies( 15euro pp ) voor meer dan een uur heen en dan weer meer dan een uur terug rijden! :D Hoe chill is dat! Ook gaan we 's avonds samen met zijn allen eten bij UB-City,want daar hebben wij zoooooo lekker gegeten een tijdje terug! :D Ik ben benieuwd, heb er in ieder geval heel erg veel zin in :D!

Ciaooo! xxx
Myrthe ;)

• 16 Februari 2012 - 20:47

Leanne En Peter:

Lieve Myrthe,
    Na twee weekjes "vakantie" gaat nu het echte werk beginnen. Hopelijk gaat het met jullie opdracht lukken en steken de kinderen ook nog wat op van jullie lessen. Maar jij hebt in de afgelopen weken ook al heel veel geleerd, over het land, de cultuur en hoe deze mensen in het leven staan.
    Fijne dag in Bangalore. xxx

• 17 Februari 2012 - 09:04

Hub:

Veel succes, Myrthe. Ik hoop nog véél van je te lezen!

• 17 Februari 2012 - 11:06

Maarten:

Hey Myrthe,

Ich gaon nao de vastelaovend diene site get baeter in de gaten hauwten.

Waal leuk om te laeze dat cultuureducatie zo'n belangrieke plaats innömp in 't ongerwies. Dao is 't dus waal allemaol geïmplementeerd!

Väöl succes nog en ich kiek oet nao dien volgend verhaol!

Leefs, Maarten

• 17 Februari 2012 - 13:41

Marij:

Hallo Myrthe.
    Gelukkig zijn jullie over de eerste schok heen het zal zeker niet makkelijk zijn maar probeer er het beste van te maken het zou zonde zijn als dit niet lukt.
    Probeer de mooie dingen te zien die jullie daar voor de kinderen kunnen doen.Veel plezier in het weekend en veel liefs van Ruud en Marij.