Wat een lolbroek, die ‘riksja driver ‘ ! - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Wat een lolbroek, die ‘riksja driver ‘ ! - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Wat een lolbroek, die ‘riksja driver ‘ !

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

14 April 2012 | India, Bangalore

Nadat wij dus heerlijk hadden genoten van een paar dagen Varkala – ik had hier trouwens nog wel veel langer kunnen vertoeven – vertrokken wij met een taxi richting Thiruvananthapuram, de stad van het vliegveld. Voordat wij bij het hotel aankwamen, reed hij door een paar vieze, smalle straatjes en dus wilde ik niet weten waar wij terecht zouden komen :P! Maar uiteindelijk lag er in het midden van dit straatje een enorm mooi hotel. Een man droeg onze koffers naar boven en weer een andere man met een best wel grappig uniform aan ( hoed met soort van waaier op zijn hoofd :P ) deed ons de deur open. Nou dat is nog eens een ontvangst. Aan de balie werden wij meteen goed geholpen en werd ons de kamer gewezen :). Eventjes tot rust komen, verhaaltje schrijven, e-mail bekijken om vervolgens naar een van de oudste en mooist bewerkte tempel van India te gaan, althans zo zou het zijn volgens mijn boekje :P.

Na een riksja te hebben gevonden en eventjes te hebben onderhandeld – dit gaat ook steeds gemakkelijker :P – gingen wij op weg naar de tempel. We hebben nog nooit zó gelachen tijdens een riksja rit. Hij wilde alles van ons weten : afkomst, leeftijd, doel van bezoeken India en nog nét niet onze pincode ,haha. Ook wilde hij met zijn telefoon een foto van ons drietjes maken in de riksja en dat allemaal tijdens het rijden, levensgevaarlijk dus maar ja! Vivianna moest hem ook een paar keer vragen alsjeblieft voor zich te letten op het verkeer, maar hij lachte zich kapot met ons :P. Volgens hem konden wij alleen maar ‘yes’ zeggen en nooit ‘no’. Toen wij arriveerden bij de tempel en al de nodige taferelen onderweg hadden gehad vroeg hij : ‘ How many boyfriends do you have in the Netherlands? Haha erg komisch. Vervolgens bedankte hij ons en zei hij: ‘ I love you both’. De tranen liepen ons zowat over de wangen en het zweet over de rug van de enorme klamme warmte in die riksja, vooral als ze moeten wachten bij ’t stoplicht. Wat een uitlaatgassen van bussen, auto’s, scooters en riksja komen je dan tegemoet, Halleluja! :P

Nou, op naar die tempel dan maar. Toen wij korter bij kwamen zag het eruit alsof deze tempel alleen maar toegankelijk was voor de echte gelovige Indiërs en dus besloten wij om alleen omheen te lopen en het mooi bewerkte ‘ dak ‘ van de tempel te aanschouwen. Absoluut, dat dit een van de mooiere bewerkte tempels zou zijn. Maar wij vonden het niet erg om deze tempel niet van binnen te bekijken. Allemaal mannen met een ‘rokje van een lap stof ‘ aan en kortgeschoren haren keken ons namelijk allemaal constant aan :P. En sommige daarvan keken ook nog niet eens zo aardig dusse :P…
Foto’s maken was er verboden – wat wij dus wel hebben gedaan haha – en het was niet de eerste tempel die wij in al die weken zagen en dus besloten wij nog eventjes de straatjes wat in te lopen :) Bij het hotel zeiden ze dat er een bekende shoppingmall was en dus besloten wij eens eventjes de riksja rijders te vragen. Maar wij waren de naam vergeten dus dat werd lastig. Uiteindelijk maar bij eentje ingestapt die ons bij de totaal verkeerde afzette maar ja haha! Kom je daar binnen, meteen vijf man op je af ‘ Can i help you? Nee vriend, ik wil alleen maar kijken dus laat me even, grr :P

Toen wij besloten terug te lopen , althans een stukje , zei Vivianna ineens: ‘ Kijk eens daar !’. Ongelofelijk! Ik werd helemaal blij! Een super grote olifant kwam er in die straat aangelopen met twee mannen, tussen het verkeer in. Wel liep hij aan kettingen voor het geval er iets zou gebeuren. Toen hij korter bij kwam, bleven wij staan kijken. Wat een enorm groot beest is dat zeg, maar hoe sjiek is het dat we dit zien, Top! :D. Na een stukje mee te zijn gelopen om te kijken hoe hij tussen het verkeer door liep de drukke kruising over, liepen wij door om een riksja terug naar het hotel te vinden. Eentje gevonden en gelukkig binnen vijf minuten waren wij onderweg. Reed die me toch het straatje in waar de olifant in liep. Alle zintuigen op scherp dus weer :P. Kwamen wij die olifant warempel toch wéér tegen. Dit keer had hij een pitstop. Zijn slurf onder de kraan hangend langs de weg. Toppie :D! En wat waren we er toch wederom kortbij. Dit zal ik nooit meer vergeten ! :D
’s Avonds hebben wij lekker gegeten in het hotel en heerlijk geslapen. De volgende dag zouden wij naar de oudste en mooiste dierentuin van India gaan. De laatste échte activiteit voordat wij weer terug zouden vliegen naar Bangalore.. Wat vliegt de tijd toch !

’s Morgens lekker gaan ontbijten. Het buffet beviel wederom goed en het was lekker uitgebreid. Naar de dierentuin dan maar. Midden in de stad lag de dierentuin met mooie botanische tuinen eromheen. Na wat gedoe om onze camera’s bij de ingang kwamen wij hier het pad bij de ingang wederom een olifant tegen maar een kleinere, want de olifanten hier in India ( Aziatische ) staan wat lager op de poten. Vervolgens langs aapjes, vogels, neushoorns, nijlpaarden, tijgers, leeuwen en noem het maar allemaal op om vervolgens olifant nummer drie tegen te komen. Deze stond ook weer buiten zijn verblijf om te eten en dus konden wij dit van kortbij aanschouwen! :) Wat er in het boekje stond van de mooiste dierentuin, dat klopt zeer zeker. Wat was het een mooi gebied! :) Na deze wandeling liep het zweet ons weer overal en besloten wij in het hotel nog even te gaan zwemmen.
Een privé zwembad wederom, haha. Op het dak zelfs. Daar hebben wij nog wat rare fratsen uitgehaald alsof we nog een stel jonge kinderen waren, haha maar het was wel lachen!:P Dat was wel lekker zeg, eventjes afkoelen! Maar het weer deed een beetje raar en plots begon het wat harder te waaien. We gingen ons rond vier uur gauw douchen want om vijf uur moesten wij uitchecken.

Toen nog eventjes eten voordat wij in de taxi naar het vliegveld zouden stappen. Ik kreeg een sms van mama dat er een zeer zware aardbeving was voelbaar tot in Zuid India, lekker dan :( Niet echt een geruststellend gevoel maar ja. Op het vliegveld kwamen wij nog blanken tegen, dus dat was dan weer wel geruststellend en fijn haha. Wederom een propeller vliegtuig, klein wiebelig ding , bah!:P
Toen wij opstegen ging alles goed, maar ineens vlogen wij midden door het onweer heen. De hele hemel werd verlicht van alle kanten en dus wiebelden wij behoorlijk, dit had ik nog nooit meegemaakt dus het was best wel akelig! :( Ook zakten wij een paar keer behoorlijk en grepen Vivianna en ik ons voor de tweede keer in die weken vast van spanning, wat was dit eng, echt geen pretje kan ik jullie vertellen. Gelukkig zei de piloot: ‘ Sit back and relax’ :P Hele opluchting haha!Uiteindelijk ging het weer een stuk stabieler omdat hij extreem laag bleef vliegen om het onweer te voorkomen en was ik uiteindelijk heel blij dat wij goed waren aangekomen in Bangalore.

Wij gingen met de taxi terug naar Ashley Inn. Hier zullen wij nog een paar dagen verblijven. Langzaam komt het besef steeds meer dat ik deze mooie plek ga verlaten. Leuk om iedereen weer te zien, maar best raar om deze mooie periode achter ons te moeten laten, nog even genieten dus! :D
Er volgt waarschijnlijk nog een verhaaltje en dan stop ik –helaas – met schrijven;) Alvast tot snel! ….

• 14 April 2012 - 18:20

Steef:

ey Myrthe,

Jammer dat dit je bijna je laatste verhaaltje is, je schrijft het erg leuk!

Geniet nog van die paar daagjes en dan zien we ons weer snel!

xx Steef

• 14 April 2012 - 18:46

Edwin En Godelieve:

Hoi Myrthe, als dit je laatste verhaaltje was, is dit onze laatste reactie. Wat een mooi slot hebben jullie aan jullie verblijf in India gegeven. Natuurlijk mede dank zij jouw boekje, waar ook wij voor Chennai enkele aardige dingen hadden uitgehaald. Behalve een een geweldige stage dus ook nog veel unieke Indiase ervaringen, en relaxed. Great incredible India, dat is het toch echt he ? Geniet van jullie laatste dag en alvast een hele goeie reis terug. Tot maandagmorgen in Brussel !

• 14 April 2012 - 23:12

Hub:

Ik ga dit missen . . . Maar fijn dat jullie terugkomen!

• 15 April 2012 - 08:20

Bea :

Myrthe,we wensen je een goede thuisreis en tot gauw.Jac en Bea

• 15 April 2012 - 18:44

Karin Clermons:

Ha die Myrthe

Op de valreep nog ff een korte reactie van mij.
    Ik heb al die weken je avontuur in India ggevolgd. Super!!!!
    Fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie in Kerala.
    Thomas heeft nog naar je gevraagd. Hij is inmiddels ook weer thuis in Kerala.
    Meisie, ik wens je een goeie thuisreis en tot gauw ,
    Karin