Terug naar de kust maar weer, genieten van Varkala - Reisverslag uit Trivandrum, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Terug naar de kust maar weer, genieten van Varkala - Reisverslag uit Trivandrum, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust maar weer, genieten van Varkala

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

10 April 2012 | India, Trivandrum

Nadat wij de dag van tevoren lekker hadden genoten van de tradities van de Indiërs bij zonsondergang, gingen wij de volgende ochtend weer op pad richting Varkala. Een plaats aan het strand dat sinds de laatste jaren veel toeristen moet trekken. Rond tien uur stond onze taxichauffeur voor de deur en konden wij vertrekken. Een tocht van ongeveer vier uur hadden wij dus voor de boeg.

Gelukkig zou deze rit onderbroken worden door een bezoekje aan het paleis van Padmanabhapuram. Dit was een paleis dat tussen Kanyakumari en Thiruvananthapuram - wat een namen, ik krijg ze bijna niet uitgesproken :p – in ligt. Dit paleis bestaat volledig uit teakhout. Nou, we waren benieuwd wat we te zien zouden krijgen… Ineens sloegen wij rechtsaf een smal straatje in. Zou dit leiden naar het paleis?! En jawel hoor, na wat gehobbel door de drukke straatjes kwamen wij dan uit bij het paleis. Wat een drukte! Rechts was de ticketverkoop en toen wij eenmaal aan de beurt waren - Vivianna had al geld in haar handen : 50 roepies( 2x25 entree )-bleek dat wij 400 roepies moesten betalen. Alleen de vraag, waarom zoveel?! Stond er blijkbaar onderaan het bord een kopje: ‘Entrance Foreigners’ 200 roepie. Belachelijk! Wij moesten dus per persoon zo ongeveer het acht dubbele betalen van een Indiër. Nu snap ik wel dat wij wat meer moeten betalen, maar dit was toch niet normaal. Ik probeerde nog verduidelijkt te krijgen waarom wij zoveel moesten betalen, maar het enige dat hij kon zeggen , of daar kwam het in ieder geval op neer was dat wij toch wel het geld ervoor hadden en dat wij het dus ook wel gerust konden betalen :(.. Lekker dan! Maarja, wij wilden toch wel heel graag het paleis bezoeken en dus betaalden wij maar braaf de entree. Vervolgens nog eens vijftig roepie om de schoenen te ‘parkeren’ en het was compleet :P.

Dan maar eens richting de entree van het paleis. Werd ons daar nog eens gezegd dat we geen foto’s mochten maken omdat wij daarvoor niet hadden betaald en werd ons gevraagd waar wij vandaan kwamen. Welke toegevoegde waarde dat heeft weet ik niet, maar we zeiden maar Europa ;). Meer hoeven ze ook écht niet van ons te weten hihi! De koninklijke ingang van het paleis, zoals men het hier noemt was prachtig en wat een bewerkingen van het hout! Dat was heel mooi om te zien. Binnen waren op het plafond negentig verschillende bloemenmotieven afgebeeld en waren alle pilaren bewerkt, werkelijk prachtig! Voor de rest stelde de binnenkant van het paleis niet zo súper veel voor. Althans, ze hadden er niks meer in staan en dus kon ik me er niet zo’n goede voorstelling bij maken :). Binnen werden weer ongevraagd foto’s van ons gemaakt door nogal wat mensen – wat overigens soms best wel irritant begint te worden :P – en vervolgens gingen wij verder naar het volgende gedeelte van het paleis. Al met al was het een prachtig paleis met mooie houtbewerkingen!:D

Op naar Varkala. Een flesje cola en een zakje chips voor de zouten bij te vullen en daar gaan we weer! Maar dat ging nog niet zomaar. Een moeder met baby’tje – die het niet zou gaan halen als ze niet snel voeding zou krijgen :( – en twee dochters bleven ons achterna lopen en omsingelen totdat wij ze een kleine bijdrage zouden geven voordat wij in de taxi zouden stappen. Hoe zuur het ook is, we kunnen er gewoon niet aan beginnen want dan heb je meteen ’t hele dorp achter je aan zitten. .
Helaas is het nog steeds de keiharde realiteit hoe deze mensen leven en wat de gevolgen zullen zijn:(.

Nog een tocht van ongeveer twee en een half uur hadden wij voor de boeg. Gelukkig reed de goede man veilig en dus dutte ik onderweg eens af en toe weg ;) haha. De momenten dat ik eens even lekker naar buiten kon kijken zag ik wederom de mooie, groene natuur – heel anders dan de rest van India – en waren er enorm veel momenten die ik zag om vast te leggen op de camera, maar helaas was daar de tijd niet voor. Na een reis van nog ongeveer twee en een half uur kwamen wij aan in Varkala. Hij wist het hotel precies te liggen dus dat was fijn. De deur werd alweer voor ons open gehouden en de koffers werden voor ons naar binnen getild, ideaal haha :P! Toch wel even lekker hoor die luxe. Een prachtige kamer met zeezicht en het zwembad lag onder onze kamer, wat willen we nog meer!?:D Na ons te hebben omgekleed gingen wij nog eventjes lekker aan het zwembad liggen.

Althans, dat dachten we. Er waren helaas geen bedjes meer vrij en dus kregen wij een stoel bij de omheining van het zwembad. Daar zaten we dan, als twee aapjes in een kooitje werden wij bekeken door alle Indiërs. We kunnen er zo langzamerhand geld voor gaan vragen :P! Die mensen hebben nog nooit zoiets gezien natuurlijk, haha. Maar ik had er al snel genoeg van en dus besloot ik om maar eventjes lekker af te gaan koelen in het zwembad. Wat hebben we het toch ontzettend goed! Na een paar uurtjes aan het zwembad te hebben gelegen, zijn wij ons gaan douchen – want wat voel je je vies en vettig na zo’n dag :p – en hebben wij op de bovenste verdieping van het hotel heerlijk gegeten met prachtig zeezicht en de ondergaande zon. Klinkt romantisch he? Haha! :P

Eventjes gezellig skypen met het thuisfront om daarna lekker te gaan slapen, wat een top reis!:D Nog een paar dagen Varkala en Thiruvananthapuram en dan vliegen wij woensdag weer naar Bangalore!:)

• 10 April 2012 - 16:51

Marij:

Hallo Myrthe en Vivianne.
    Nog een weekje genieten van jullie vakantie wat een luxe.Maar dat mag ook wel na de afgelopen weken stage waar jullie zeker een goed gevoel aan over hebben gehouden.Geniet nog lekker van de laatste dagen en wij verheugen ons er op je weer in Guttecoven terug te zien en alle verhalen en foto`s te bekijken.
    Groetjes en liefs van Ruud en Marij.