Back to life, Back to reality - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Back to life, Back to reality - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Back to life, Back to reality

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

27 Maart 2012 | India, New Delhi

Voordat wij weer terug moesten naar de ‘realiteit’, hadden wij nog één heerlijke dag op het programma staan in het resort. Nadat het de avond van tevoren zo laat was geworden, zijn wij de dag erna ook maar wat later opgestaan. Rond een uur – na lekker te hebben geslapen - of tien gingen wij met zijn vieren ontbijten en konden wij voor de laatste keer genieten van het overheerlijke ontbijt! Nog maar even een muffin, een donut, een croissantje, een lekker mixed fruit – sapje en tot slot wat stukken fruit. Na het lekkere ontbijt, op ons dooie gemak terug naar de cottage, om ons daar weer ontzettend goed in te smeren en om te kleden om naar het strand en zwembad te gaan. Als wij trouwens iedere morgen hebben ontbeten, komen er altijd personeelsleden de hele stoep vegen voor onze huisjes – dit in verband met een grote hoeveelheid aan kraaien – en poetsen ze ons huisje en krijgen wij iedere dag heerlijke schone handdoeken.

Op naar het strand dan maar! :D. Daar gingen we weer, ons oude vertrouwde parasolletje weer opzoeken en lekker aan het strand liggen, goed genieten van zon, zee en strand en de luxe die ons geboden werd, wederom. Ons eerste plan was om wat leuke foto’s te gaan maken bij de zee. Gelukkig hadden wij ons goed ingesmeerd, anders waren wij binnen vijf minuten kreeftjes geweest :P De – ik weet niet hoe ik het noemen moet, maar ik noem hem maar lifeguard – zei ons voordat wij richting de zee liepen, dat we moesten oppassen niet te diep te gaan, in verband met de aanwezigheid van kwallen. Nou, die raad volgde ik maar meteen op, aangezien ik daar al eens een ‘aanvaring’ mee heb gehad :P. Ik ga hier trouwens wel het water in, maar ik moet er geloof ik soms niet bij nadenken wat er allemaal in dat water kan zweven, aangezien er een dorpje kortbij lag, waar zoals ik al eerder vertelde, zich tafereeltjes voordoen die ik liever niet wil meemaken haha :P! Maargoed, we gingen dus foto’s maken. De meest grappige fotomomenten deden zich voor en laat dat nu net de momenten zijn, die die Indiase meneer vast heeft gelegd :P Gelukkig zaten er ook goede foto’s tussen en dus konden wij – na bijna geroosterd te zijn :P – lekker terug naar onze bedjes. Maar voordat het zover was, wilde ik nog wat mooie schelpen verzamelen, aangezien die hier veel liggen!:) Nadat ik er een paar mooie had gevonden – en meneer de lifeguard mij nog steeds een beetje achterna liep, terwijl ik niet eens in het water was – ging ik terug naar het bedje om nog eventjes lekker te genieten en een verhaal te schrijven over wat we al allemaal hadden meegemaakt de dagen van tevoren. Ook had ik vanuit Nederland een woordzoekertje meegekregen en ik moet eerlijk toegeven, dat zijn toch af en toe wel hele handige dingen! :). De wind was deze dag behoorlijk hard en dus kregen wij af en toe een lekkere ‘ peeling ‘ van het zand dat allemaal opstoof ;) Na het bezoek aan het strand – dit was voorlopig weer eventjes de laatste keer :( - gingen wij nog eventjes lekker naar het zwembad. Heerlijk genieten in het zonnetje nadat we ons deze keer wél heel erg goed hadden ingesmeerd :D. Nu besef ik me ook, dat dit thuis in Nederland ook gewoon een luxe is! Deze laatste dag was het zó rustig dat wij het hele zwembad voor onszelf hadden! :) ’s Morgens hadden wij bij het ontbijt wat muffins, croissantjes, donuts etc. gevraagd om in een Carry bag mee te nemen voor tussen de middag. Rond een uur of twee hebben wij deze lekker met zijn vieren genuttigd, hier hadden wij volop genoeg aan!

Na het lunchen hadden wij nog even tijd om te zonnen en te zwemmen voordat wij naar de Jiva zouden gaan voor een lekkere gezichtsbehandeling! :D. Toen wij bij de Jiva aankwamen, lagen er rozenblaadjes mooi gedecoreerd voor de ingang, kwam de lekkere geur van de wierook mij tegemoet en kregen wij bij binnenkomst een heerlijk drankje voordat wij geholpen zouden worden. Ik had voor de Champak gekozen – met lavendel en jasmijn crème en nog een paar heerlijke dingen :D – en die zou ongeveer een uurtje duren! Wij werden begeleid naar een kamertje waar kluisjes stonden om de kleren in te doen. In deze kluisjes hingen ook een badjas en stonden er slippertjes. Deze moesten wij van tevoren aantrekken en toen betraden wij de kamertjes waar de behandelingen werden gedaan. Bij binnenkomst lekkere rustgevende muziek, oliën met heerlijke geuren en een lekker zacht bedje waar ik op moest liggen. Vivianna lag inmiddels in kamer 1 en ik was doorgelopen naar kamertje 2 :P! Tijdens deze behandeling kreeg ik eerst een gezichtsmassage en toen een peeling. Vervolgens kreeg ik wederom een gezichtsmassage met vervolgens een gezichtsmasker, werden mijn ogen bedekt en kreeg ik een hoofdmassage. Heerlijk!:D Ik viel er zowat van in slaap, dus dat was een goed teken ! ( Goh, wat komen mij die dingen toch allemaal bekend voor, maar waar vandaan ook weer ? Haha! ;)). Na ongeveer een kwartiertje waste ze mijn gezicht af, deed er een heerlijke crème op en was het uurtje alweer voorbij! Voor mij had het nog wel wat langer mogen duren, maar wat was het lekker!:D Toen ik terug kwam in het hokje, was het inmiddels al kwart voor vijf en had ik nog slechts een kwartier om te douchen voordat wij zouden gaan eten in het restaurant. Vivianna stond al onder de douche en dus moest ik vervolgens héél erg opschieten. OW. Op zulke momenten ben ik niet zo goed in speed douchen – speed aankleden en speed opmaken, maar goed ik doe mijn uiterste best :D Rond vijf over vijf stond ik weer buiten, maar hoe. Haren nog hartstikke nat, het harstikke warm hebbend van het haasten en onopgemaakt. Nou ja, maakt ook niet uit eigenlijk . Niemand kent me hier en ook de mensen op het vliegveld zie ik toch nooit meer terug haha! Richting het restaurant dan maar! Daar hebben we met zijn vieren een heerlijke burger gegeten! Dat smaakte goed! :D Na het eten was het tijd om de laatste spullen in het koffer te stoppen, nog even een stop te maken bij de wc, te betalen bij de receptie en richting de taxi te gaan die ons naar het vliegveld zou brengen!

De luxe zou binnen een paar uur weer zijn omgeruild voor het ‘primitieve, maar realistische’ leventje op de campus in Mathagondapalli. Ik zag hier ook eigenlijk niet tegenop, want het was na al die weken wel echt óns huisje geworden. Primitief bedoel ik ten opzichte van de luxe die wij een paar dagen hebben gehad, want we mogen absoluut niet klagen over de locatie waar wij stage lopen! ;) Na iets langer dan een uurtje gereden te hebben, kwamen wij aan op het vliegveld, werden onze spullen uitgeladen en moesten wij enorm snel – de taxi kon daar niet blijven staan – afscheid nemen van de ouders van Vivianna en inchecken. Dit was het definitieve ‘einde’ van een kleine vakantie!;) Wij terug naar de stageplek en de ouders naar een nieuw hotel midden in Chennai om nog even een paar dagen te genieten.. Maar nog steeds alle vier in India :D

Een klein, rommelig en beetje ongeorganiseerd vliegveld was het, met toiletten waarvan ik jullie de details bespaar, maar daarentegen – en maar goed ook – een enorm groot, mooi en schoon vliegtuig waarmee wij weer terug zouden vliegen naar Bangalore. Binnen 50 minuten stonden wij weer op de grond en binnen niet al te lange tijd stonden wij weer buiten te zoeken naar onze taxichauffeur , zoals wij dat ook deden toen wij begin februari hier aankwamen ;) Gevonden! VIVIANNA en MYRTHE stond erop. Dat kon dus niet missen, na slechts anderhalf uur stonden wij weer op de campus ( terwijl dit normaal 2- 2,5 uur zou duren ! ). Hij reed echt als een idioot en erg behulpzaam was hij helaas niet, maar ja we zijn weer heelhuids op de campus aangekomen en daar ging het ons om.

Daar waren we weer , Back to life, Back to reality. Daar werden wij de eerste minuten weer meteen mee geconfronteerd. Geen licht en geen water. Alles dus met telefoons en een zaklamp uit het koffer zoeken en maar zo snel mogelijk naar bed gaan, het was inmiddels twaalf uur en de dag erna moesten wij weer lesgeven. Ik had echt zoiets van: Hm ja inderdaad, welcome back! :). Het was wel weer even een omschakeling hoor, maar daar was ik alweer snel aan gewend. Ik werd wakker, alsof ik nooit was weggeweest, wat was dat een raar gevoel! Alsof het één grote, mooie droom was die wij hadden meegemaakt :D!

Wat heb ik genoten van deze dagen en wat was het even heerlijk om af te schakelen en even niks te moeten. En.. Wat ben ik blij dat ik overal zo bij betrokken en mee heen genomen werd, mede door de ouders van Vivianna! Dat zal mij echt mijn hele leven bijblijven, een soort van ‘tweede paar’ ouders voor een paar daagjes :D Dat was een gek, maar ook wel bijzonder gevoel. En zoals mijn moeder het mooi zei: ‘ Wat bijzonder dat het zulke mensen nog geeft in deze tijd ! ‘ Dus bij deze, Godelieve/Edwin, enorm bedankt voor alle goede zorgen deze dagen, het was echt onvergetelijk!:D







  • 27 Maart 2012 - 21:00

    Hub:

    En inderdaad, the photographs tell it all. Rest ons niets anders om te wachten op het volgende relaas. Helaas. Eigenlijk wil ik stiekem meekijken. Nog geen drie weken meer, Myrthe. Heb je ooit het gevoel gehad dat het ooit zou eindigen?

  • 28 Maart 2012 - 18:31

    Marlies:

    Hallo Myrthe,
    Grote bewondering voor het werk wat jullie doen in India, wat een onderneming en aan jullie te zien op de foto's met zoveel plezier.
    Wat een ervaring en wat een mooie foto's heb je gemaakt. Op deze manier mag ik meegenieten van het land, cultuur en jullie ervaringen, geweldig dank je wel.
    hartelijke groeten,
    Marlies

  • 31 Maart 2012 - 16:10

    Mama:

    hoi Myrthe en Vivianna. Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt van de kinderen en de klas! Zo te zien hebben jullie er een hele fijne indruk achtergelaten want de kinderen hebben echt blijde gezichten en bedenk wel dat fotos vaak meer zeggen als alle mooie woorden! Toch ook wel weer jammer dat deze bijzondere ervaringen al weer de laatste van deze indrukwekkende periode zullen zijn,maar wat je al zei het is onvergetelijk. Nog een mooie afsluiting en op naar weer iets moois ! liefs mam

  • 31 Maart 2012 - 21:54

    Tamara:

    Hoi Myrthe, wat is het genieten om jouw verslagen te lezen: we reizen zo een beetje met je mee in gedachten.
    Wat lijkt het zo natuurlijk zoals jullie alle 2 op de foto,s staan met de kinderen daar, olifanten en mooie tempels.
    Ja alles lijkt me zeer indrukwekkend en je moet maar al die indrukken verwerken he?
    Geniet ervan en tot het volgend verhaal: je schrijft zo mooi en uitgebreid dat wij echt "" beeld""
    erbij hebben: bedankt!
    Liefs
    Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 54635

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: