‘ See you later Campus, Hello Resort! ‘ - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu ‘ See you later Campus, Hello Resort! ‘ - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

‘ See you later Campus, Hello Resort! ‘

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

21 Maart 2012 | India, New Delhi

Vrijdag ochtend. . Ik werd al niet zo happy wakker en voelde mij weer net als een paar weken geleden met mijn darm ‘ probleempjes’. Nee hè, daar gaan we weer.. Wat voelde ik me belabberd en het enigste dat ik wilde was op bed liggen. Zelfs een cracker kreeg ik niet op, niet wetende dat ik 2minuten later toch weer op de wc zou zitten. Toen kwamen de pilletjes tevoorschijn. Per keer 5 pilletjes met een max van 25 per dag stond er op de beschrijving. Sow ey! Die dag heb ik een record bereikt van 15 pilletjes, maar écht goed voelde ik mij nog steeds niet. Weer hield ik niks binnen. Maarja, toch maar het koffer ingepakt – met pauzes - om richting Bangalore te gaan waar wij 1 nacht zouden verblijven in Ashley Inn. Maar eerst waren we uitgenodigd om te gaan eten bij Meru en zijn vrouw! Ook zij had wederom lekker gekookt – laat ik maar een beetje mee eten en hopen dat het goed valt :P, dacht ik – en we kwamen van alles te weten over de historie van de school ( de opbouw kostte 4,5 jaar ! )en over de gang van zaken , zoals het leggen van connecties met andere bedrijven en landen, om een deel van de kosten van de school te kunnen betalen. Ook vertelde hij dat er enige verdeeldheid is per provincie. Hij zei dat het wel India heet, maar dat veel provincies zich zelf een klein landje voelen, omdat de verschillende gebruiken per provincie verschillen en je die niet over een kam moet scheren, denk hierbij aan taal,dans,eten etc. Na een lekkere maaltijd – ik durfde dit keer het water niet te drinken – was het tijd, nadat we een paar foto’s hadden gemaakt samen , om richting ons huisje te lopen en de bagage klaar te zetten, voordat de taxichauffeur zou arriveren. Vivianna en ik hadden samen 1 koffer – jaja we kunnen het wel! – en twee kleine koffertjes bij ons. Volgeladen en met een enorm lekker vooruitzicht dat wij even een paar dagen weg zouden zijn van de campus om even enorm te gaan chillen :D, vertrokken wij dan, we hadden er echt enorm veel zin in! :D

Onderweg ging het goed met mijn darmen, maar het ritje was minder prettig. Een enorm hard rijdende chauffeur, die zorgde voor een enorm hobbelige rit, hij dacht slim te zijn door een binnendoor weggetje te nemen, Ahum! :P. Ondertussen waren ons al een paar keer bijna de koffertjes in de nek gevlogen door zijn onverwachte rem- acties, maar het gaat ook steeds allemaal nét goed. Het was ook nog eens enorm warm en we plakten zowat aan de stoel vast. Jakkie! Toen we bij Ashley Inn aankwamen, was ik blij dat ik eventjes op bed kon gaan liggen( Het voelde als een vertrouwde plek, waar wij 7weken geleden nog enorm moesten acclimatiseren, raar maar wel fijn dat het nu zo vertrouwd is en dat wij er dus met heel veel plezier weer terugkomen! )

Verdorie! Hier had ik dus nu écht geen zin in! Ben ik weer in Ashley Inn, zit ik daar wéér op de wc. Achteraf best komisch, maar op dat moment gewoon écht zwaar minder prettig :P Na even te hebben gerust, voelde ik mij wel al iets beter om ook mee te gaan eten bij UB City. Met zijn vieren in de riksjaw mocht sinds maandag officieel niet meer, maar wij vonden van wel! :P. Voor slechts 1euro kwamen we aan bij de luxe die ons wederom weer goed kon bevallen! :P Wat zijn we het toch goed gewend, en eigenlijk soms té goed gewend. Een veilige maaltijd maar bestellen dacht ik, dat was het beste dat ik kon doen. Gegrilde kip met wat groenten, daar kon toch niet zo veel fout aan gaan? Ook deze maaltijd bleef wederom niet binnen. Blègh, wat was ik dit kotsbeu! :( Wel voelde ik mij al ietsje beter, maar nog steeds niet happy! Terug in het hotel nog even geskypt en toen lekker gaan slapen. Op naar een nieuwe dag en hopelijk voel ik mij dan weer beter!Zaterdag ochtend voelde ik mij beter dan eerst! YES! :D Ik had wederom alweer een aantal pilletjes gehad. Voor de zekerheid ook maar een imodium tabletje en ja hoor.. Na een tijdje voelde ik mij echt wel wat beter en gingen wij met zijn viertjes richting de ‘ Lal Bagh Botanical Gardens ‘. Wat een mooi park en wat een kleurenfestijn aan planten! De apen liepen er in het wild en er stonden bomen van wel een paar honderd jaar oud!Veel vrienden – vooral jongens! – poseerden voor een foto bij de enorm grote boom :P Best grappig, zelfs vrouwen poseren nog niet zo nep als hun! Na er een uurtje heerlijk rond te hebben gelopen en even een bankje te hebben opgezocht om even te genieten van de rust en mooie planten en bomen om ons heen – er kwam een familie naar ons toe die met ons op de foto wilde :P – was het alweer tijd om richting de uitgang van het park te gaan lopen om een klein hapje te gaan eten bij subway. Maarja, daar moesten wij wel eerst nog naartoe met de riksja. Eindelijk een riksja gevonden die ons niet zo afzette als de rest, rijdt hij als een malloot over drempels, kruispunten en kronkelt hij zich als een slang overal tussendoor.. Niet relax dus, maar voor de ouders van Vivianna een ritje om nooit meer te vergeten, want wat hebben ze gelachen! :P Aangekomen bij subway een lekker broodje chicken tandoori gepakt, om vervolgens richting het hotel te gaan waar om drie uur de taxi zou arriveren die ons naar het vliegveld zou brengen.

Perfect op tijd kwam de goede man aanrijden. Twee koffers op het dak en de rest achterin de kofferbak. Prima! Althans dat dachten wij. Hij wilde de koffers op het dak níét vastbinden. Na flink aandringen en het niet lukte, drong iemand van het hotel aan erop. Binnen twee minuten was het gebeurd! :P. Na een gelukkig rustige taxirit naar het vliegveld, konden wij meteen onze koffers inchecken en richting de gate lopen. We hadden zelfs nog wat tijd over en dus kon ik het niet laten om eventjes in de winkeltjes te kijken, jaja te kijken! :) We stapten in het vliegtuig, bleek ik boven de propeller te zitten, hm fijn! :P Een propeller vliegtuigje, daar had ik nog niet ingezeten, maar het was wel een hele snelle en relaxte vlucht! Koffers pakken – nadat een belangrijke cricket speler natuurlijk voorging! :P – en richting de volgende taxi rit. Een heel ander vliegveld was het, veel kleiner en primitiever, maar we hadden natuurlijk een mooie paar dagen weg in het vooruitzicht! :D De vieze klamme, benauwde lucht kwam ons tegemoet toen we buiten kwamen. Meteen voelde ik me klam en ik had het gevoel alsof mijn kleren aan mijn lijf vast plakten.

Daar gingen we dan! Richting Vivanta by Taj Fishermans Cove Resort. De ouders van Vivianna zeiden wel dat het er mooi was, maar dat we er niet té veel van moesten verwachten, omdat het niet maar één jaar oud is. Hm, ok ! Dan laat ik het maar op me afkomen. Na een uurtje kwamen we in het donker, via een hobbelweggetje op de plaats van bestemming! I’m curious!:D! We werden hartelijk verwelkomd door een man en vrouw die op de marmeren treden stonden in de ontvangsthal! Zij hing ons een ketting van schelpen om en van hem kregen we een handdoekje dat tussen de rozenblaadjes zat, wat een heerlijke geur!Toen wij richting een koele ruimte liepen, om even te wachten op onze kamers, kregen wij ook nog eens een heerlijk sapje aangeboden. Ongelofelijk!

Op deze luxe manier ben ik werkelijk nog nooit verwelkomd. We werden begeleid naar onze cottage! Hoe luxe klinkt dat! :D De deur werd voor ons open gedaan en daar stonden we dan – ondertussen belde mama ook nog haha! – met onze mond vol tanden. Wat een énorm mooi huisje, met enorm veel luxe! Een super breed bed, een enorm grote tv, een ligbad, een stortdouche onder de palmbomen en voor het huisje stond een wiebelbank om heerlijk op te liggen! Wat kan een mens zich nog meer wensen. De ouders van Vivianna hadden ons dus duidelijk een beetje voor de gek gehouden, zodat de verassing sjiek zou blijven! :D Top! Na eventjes kort te hebben genoten van wat we allemaal zagen – we konden zelfs de receptie bellen voor room cleaning/service :D – gingen we een klein hapje eten in het restaurant. Gelukkig was mijn maag weer stabiel en dus kon ik gelukkig wat hapjes mee eten. Na een heerlijke maaltijd, eerst even in een heerlijk bad om vervolgens naar ons heerlijke bed, met een heerlijke matras en een heerlijk kussen te gaan om HEERLIJK te slapen! :D

Op naar een paar heerlijke dagen om even lekker te genieten van zon, zee en strand en alle luxe om ons heen. Dit had ik nooit durven dromen, te gek zeg haha! :P Papa en mama hebben trouwens ook goed hun mond kunnen houden, petje af hoor! :P Ik ben eens benieuwd wat deze dagen ons gaan brengen en ook op naar Mammalapuram en Kanchipuram, wat een heerlijke vooruitzichten! :D






  • 21 Maart 2012 - 18:10

    Tamara:

    je hebt je aardig aangepast: met z,n vieren in de riksjaw mag off. niet maar jullie doen het gewoon: volgens mij helemaal de mentaliteit van vele mensen uit India en Azie...
    Hoop dat je heerlijk kan genieten en dat je buikje het rustig houdt.Weer eens wat anders he om tijd voor jullie zelf te hebben!
    Zijn de apen daar vriendelijk??
    Liefs ook voor je vriendin, fijne zonnige dag!

  • 21 Maart 2012 - 22:09

    Hub:

    Ja, want wij hebben al eens minder vriendelijke apen gezien . . . Wanneer apen aan toeristen wennen, worden ze vervelend. Agressief zelfs!

  • 21 Maart 2012 - 22:35

    Papa Fer:

    Wat maken jullie mooie dingen mee!
    Ik benijd je , maar vind het geweldig dat je India in zijn veelzijdigheid zo mag beleven.
    Ik ben benieuwd naar de foto's vanuit de cottage.

    Groetjes pap.

  • 22 Maart 2012 - 10:15

    Edwin En Godelieve:

    Lieve Myrthe, zojuist je verhalen gelezen: geweldig ! Ook voor ons weer opnieuw beleven wat we allemaal hebben meegemaakt. Wat was het geweldig ! En wat waren we blij dat je snel bent hersteld. Hopelijk heb je de pilletjes nu nooit meer nodig ! Dank voor alles wat jullie ons hebben laten beleven in jullie campus en in Bangalore. Dat was great ! Incredible India ! We'll never forget !

  • 23 Maart 2012 - 08:47

    Evelien:

    Heey mup!
    Wat leuk om steeds dien verhaole te moge leaze! Nog mer 23 daag en dan kumpse alweer nao hoes:D! Geniet nog mer lekker van alles dao en v'r zeejn os weer heel snel! Can't wait!
    Liefs,
    Evelien

  • 23 Maart 2012 - 22:57

    Hub:

    Haha, de telefoon naast de toiletpot. Dáár kan je niets gebeuren!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 54637

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: