Special Guests - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Special Guests - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Special Guests

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

21 Maart 2012 | India, New Delhi

Na een drukke stageweek, werd het ons dinsdag eventjes wat veel, wij zijn toen ook terug gegaan naar de campus en hebben de hele middag geslapen :P haha! Op dat moment moesten wij gewoon even voor onszelf kiezen en onze rust pakken, omdat het enorm intensieve weken waren tot nu toe! Toen wij dinsdagavond buiten zaten, kwam de ‘vertegenwoordigster’ van de pre primary school ons uitnodigen voor het bijwonen van de verjaardag van haar tweeling op woensdag. Hm, ok apart! :) In al die weken hadden wij hen nog nooit gezien, en toen mochten wij erbij zijn, gek.. Zo’n belangrijke gasten zijn wij toch niet? Maar wel heel sjiek! :D Twee taarten, een enorme hoeveelheid aan eten, veel cadeaus en feestelijk geklede mensen waren er aanwezig. Het moeten er minstens 50 zijn geweest! Wat een sfeer en samenhang tussen alle mensen ( inclusief leerkrachten ).Ook al heeft het merendeel nog geen woord met ons gesproken, haha :P! Deepen, een jongetje van de pre primary school praatte zelfs nog meer. Hij praat ons de oren van het hoofd af! Wat een geweldig en vrolijk mannetje met een ontzettend lieve glimlach en wat wil hij veel weten van ons! Daar wordt je toch spontaan vrolijk van! :D Hij praat zelfs zoveel, dat Navis vertelde dat zijn haar niet meer zou groeien als hij te veel zou praten, haha! :P Daar schrok hij wel even van.. Meru(Terre des Hommes)had die dag een ‘special guest’ – OW ? – We zagen inderdaad dat de tafel mooi was gedekt, maar waarom was ons niet duidelijk en was ons ook niet verteld. Het was Marieke, een collega van hem van Terre des Hommes in Nederland. Zij bezocht 8 projecten in 7dagen en kwam dus ook bij RICE MMS, om daar de rechten van de kinderen te bekijken en de manier van onderwijsgeven! :) Toen ik na deze verjaardag nog even met haar ben meegelopen en wij samen een lekkere Kingfisher hadden gedronken –Vivianna lag inmiddels al op bed - kwam ik erachter dat dit misschien ook wel een richting is die mijn in de toekomst nog erg zal gaan aanspreken! Wie zal ’t weten, de tijd zal het leren! Ik vond het in ieder geval erg interessant! :D Ook vond ik het dus leuk dat we haar tegen het lijf zijn gelopen, zo ontdek ik misschien mijn richting in de toekomst nog beter! :D

Langzamerhand kwam de dag dichterbij dat de ouders van Vivianna naar de campus kwamen en daar keken wij – ook al waren het helaas niet mijn ouders :( - heel erg naar uit.. Maar voordat het zover was, moesten wij donderdag eerst nog even naar de Assembly om vervolgens nog wat lessen te geven tot 12.40uur. Dit liep iets anders dan verwacht. Slechts 1 héle les en een kort gesprek met Navis bleef er over, omdat de andere klassen niet kwamen opdagen of iets anders op de planning hadden staan( Groep 2 was tijdens onze tekenles bezig met de watercyclus, ongelofelijk! :) Laten we ze dan maar niet storen was ons idee :P) Nou ja, niet erg! ;) Dan maar even wat regelen bij meneer Anand voor de lunch om vervolgens de ouders van Vivianna te verwelkomen bij de ingang van de campus! We gingen onder een boom op een steen zitten en wachten totdat ze aan zouden komen. Wat een gezicht moet dat zijn geweest :P! ‘Jáá! Daar komen ze’, riep Vivianna. Bleek het een verroeste pick up te zijn haha!:P. Een tijdje erna kwam er dan eindelijk een taxi, en ja hoor dat waren ze! :) Ook al waren het dan niet mijn papa en mama, het was wel erg leuk om ze te zien en de campus te mogen showen, waar zich alles afspeelt wat wij in de afgelopen weken al hebben mogen meemaken! We moesten opschieten, want de lunch was maar tot half2. Alle spullen even aan de kant in het kantoor en richting de Dining Hall voor rijst met een prutje samen met Godelieve en Edwin, wat zouden ze ervan vinden?:) We hadden aangegeven dat het niet nodig was om aan de tafel te eten en dat op de grond eten ook prima was, maar de tafel was al mooi gedekt, alles mooi in pannetjes geserveerd en als aapjes keken de kinderen ons aan, wat een belevenis moet dit voor hen zijn!

Gelukkig smaakte ’t eten hen goed en gingen na even gekletst te hebben en buikje rond te zijn geworden even een klein rondje lopen over de campus! Trots konden wij laten zien wat wij al bereikt hadden ! :D Dat is toch wel speciaal. Ik had dit ook heel graag willen showen aan mijn paps en mams, maar wie weet wat er in de toekomst nog eens mogelijk zal zijn ! ;)Dat zou dan wel sjiek zijn!Eerst wat leslokalen langs om vervolgens te laten zien wat we al allemaal hebben gedaan in het Art lokaal - en Drama lokaal, dat was wel erg leuk! Onze stukken hingen letterlijk aan de muur, eigenlijk best raar en tegelijk ook heel erg leuk om te zien!:D Enorm enthousiaste en geïnteresseerde kinderen stelden allemaal vragen en wilde alles weten over Vivianna ’s ouders & Nederland! :)Ook Deepa was heel blij om ze te zien – o.a. omdat de moeder van Vivianna haar van alles had verteld over haar sterrenbeeld en dus ook haar toekomst. Dit vinden de mensen hier wel héél erg interessant moet ik zeggen, dat had ik niet gedacht! – Ook wilde Deepa samen met ons vieren op de foto als aandenken aan deze ontmoeting en de gezellige/leuke tijd op de campus. Nadat we nog even een les kort hebben overgepakt omdat Deepa anders écht te veel kinderen had(ong.80 ) en de ouders van Vivianna ons even hebben kunnen zien lesgeven – wat wel erg bijzonder was! - gingen wij naar ons huisje om even te vertellen over de hele situatie hier en de meegebrachte spullen voor RICE MMS – Wat zullen ze daar blij mee zijn,aangezien het assortiment hier niet ál te gulzig is -en onszelf uit te pakken..Ook kwamen er een aantal westerse etenswaren tevoorschijn uit Nederland en zelfs de potjes Bon maman kwamen mee vanuit Chennai haha! :P . Héérlijk !

Na alles te hebben uitgepakt, hebben we allemaal even een uurtje gerust voordat we bij Navis – directrice – thuis gingen eten. De hele familie( ook opa en oma ) woont er bij elkaar, mooi om te zien, dit gebeurt heel vaak in India; dat de kinderen voor de ouders zorgen.. Echt een hele hechte band! Het eten smaakte goed- Navis had al gegeten en zat er als gastvrouw bij - en voor het eerst heb ik een poging gedaan om enigszins met mijn handen te eten. Dat ging niet echt vlekkeloos en toen besloot ik om toch maar een lepel erbij te pakken, voordat het fout zou gaan – ik ken mezelf al langer dan vandaag :P – Na een gezellig etentje nog even skypen met het thuisfront midden op het woonerfje omdat er anders geen bereik was, voordat ik zou gaan slapen, want wat was ik moe en dus viel ik op dit keiharde bed gelukkig snel in slaap :D!

• 21 Maart 2012 - 18:04

Tamara:

Wat is het weer leuk om je te ""horen"" vertellen, Myrthe en wat maak je een ongelooflijke reis he. Ook dat je zomaar die Marieke hebt ontmoet. Wie weet wat de toekomst brengt.je mag echt trots zijn op jezelf hoor en dat jullie al zoveel ervaringen rijker zijn geworden en nog de kinderen veel hebben kunnen leren.
    Wat een snoepjes van kinderen zeg!
    ook leuke foto, s speciaal die van jou in de wortels van die enorme boom!!
    Geniet maar van de laatste 25 dagen en sla maart alles goed op in je hart.
    XXX

• 21 Maart 2012 - 22:03

Hub:

Tsja, ik denk dat ik nòg twee mensen ken die graag even hadden willen komen kijken. Maar het ligt helaas niet in de buurt van Guttecoven.
    Kop op, Myrthe, nog maar 'n beetje meer dan drie weken. Je doet het meer dan fantastisch!!!

• 22 Maart 2012 - 20:10

Mariette:

hoi myrthe.Wat een leuke fotos van jullie samen met Edwin en Godelieve! Ze hebben je echt als een dochter op hun vakantie meegenomen en dat zal je je hele leven lang blijven herinneren. Heerlijk dat er zo*n mensen nog steeds zijn! Wie weet heeft Marieke je een klein beetje jouw richting voor de toekomst laten zien. We zijn benieuwd! Misschie komt er nog een keer een mogelijkheid waarin je ons ook jouw stekkie en ervaringen kunt laten zien. Dat zou geweldig zijn! liefs mam

• 27 Maart 2012 - 09:49

Marieke:

Ha Myrthe! Leuke verslagen schrijf je. Kingfisher smaakte inderdaad prima die avond! Fijne vakantie gehad met V en ouders? Genoten van warm water? Wat dat betreft fijn om weer in NL te zijn! Veel succes nog daar, hartelijke groeten aan eenieder en wie weet tot in NL! Groet, Marieke