‘ We’ll see you here around 9.30pm, ok? ’ - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu ‘ We’ll see you here around 9.30pm, ok? ’ - Reisverslag uit New Delhi, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

‘ We’ll see you here around 9.30pm, ok? ’

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

13 Maart 2012 | India, New Delhi

Deze week was anders dan anders. We gingen niet op vrijdag naar Bangalore, maar op zondag. Daarentegen op vrijdag en zaterdag onze best gedaan door nog wat tijd te besteden aan de opdrachten die wij hier letterlijk opgelegd hebben gekregen :P. Het is namelijk heel erg moeilijk om de mensen hier duidelijk te maken wat nu precies de bedoeling van een internship is, aangezien alle mensen hier communiceren via een omweg.. Langzamerhand begint ons dit af en toe wel eens op te breken, samen met de high speed internet verbinding (NOT:P ), het water dat nauwelijks werkt en laat staan de stroom.. ;) Alles moet 20x gevraagd worden en zonder toestemming komen wij de campus niet af, wat wij soms wel jammer vinden.. We hebben wel geleerd om geduld te hebben in dit land, maar dat raakt ook wel eens een beetje op :P…. Maargoed, always look on the bright side of life zullen we maar zeggen hè. Dus proberen wij het met wat humor maar op te lossen, iets anders bestaat hier op dit moment niet , haha! Maargoed, uitkijken naar zondag was een feit. Wat hadden wij er veel zin in om naar het Eristoff Invasion festival in Bangalore te gaan. Het was de eerste keer dat David Guetta in India kwam, dus dat was wel sjiek om mee te maken! Maar voordat het zover was, moesten wij ook nog de nodige dingen doen.

’s Morgens om kwart voor 11 stond onze lieve taxichauffeur alweer op ons te wachten, hij was zelfs nog even gauw zijn auto – van het merk TATA :P – aan het fatsoeneren. Eigenlijk was de afspraak 11uur,maar aangezien wij nogal moesten opschieten… waren wij maar al wat eerder gegaan. Maar nog vóórdat wij konden vertrekken met de taxi moesten wij natuurlijk douchen en ons klaarmaken. Ik had mijn outfit al 2 dagen klaarliggen en dus was ik vrij snel klaar met alles. Jaja, ik kan ’t wel :P! Alles verliep goed, totdat…. Ik ineens zag dat mijn broek bij mijn been precies op de naad was gescheurd. Lekker dan! :P Hm… ja eh, dan maar even een andere broek aan en dan maar in Bangalore zoeken voor een oplossing.. Had ik eindelijk water, was mijn broek kapot ,Maarja.. :)

Vertrekken dan maar, want anders liep onze ‘planning’ in de soep :P.. Na slechts een uur gereden te hebben, naderden wij Bangalore al. First stop: Forum. Hier moesten wij boodschappen gaan doen, eten , pinnen en nog wat andere inkopen. Waar zullen we eens beginnen? Hm.. Na even gauw bij esprit en wat andere winkeltjes te zijn binnengelopen, waar ons natuurlijk iets aan de handen bleef plakken, was het tijd om te gaan eten. Veel tijd om te eten hadden we niet en dus werd het voor de 2e keer in bijna 6 weken Mac Donalds. 2 Mc Chicken menu’s voor slechts 178 roepie ( 2,75 euro ) :D Na hier even lekker te hebben gesmikkeld, moesten wij nog de nodige boodschappen doen voor de komende week en de week erna, aangezien de ouders van Vivianna bijna komen! Kom je daar ten eerste al binnen bij de supermarkt, géén fles water te bekennen, dat begon al goed! :P Zoek je naar een pot nutella.. ook nergens te vinden. Nou ja, dan maar grote hoeveelheden (soep)noodles inkopen, brood en noem het maar allemaal op. Kom je bij de kassa, staat daar zo’n trage caissière(man), die al 20x ontslagen zou zijn als hij in Nederland zou werken. Na ongeveer een half uur te hebben gewacht – met slechts 4 mensen voor ons – waren wij aan de beurt en duurde het afrekenen nog minimaal 10/15 minuten. Ongelofelijk, we hadden al zo weinig tijd- althans dat vonden niet wij, maar daar waren de meningen over verdeeld – en dus moesten wij nog maar even gauw naar de Big Bazaar om daar water in te kopen. Vivianna dacht dat zij het wel zou redden met 1mandje en daarin 15liter water, maar dat ging helaas niet lukken :P Halen we een kar, rijdt die niet fatsoenlijk en kunnen we hem alleen maar achteruit trekken in plaats van duwen. Nou, ’t ging allemaal soepel hoor! :P Maar, we hadden alle boodschappen bij elkaar en dus was het alleen nog de vraag : ‘Waar kleden wij ons om?’ We hadden geen andere keuze dan ons om te kleden in de taxi. Eerst ik, maar hoe ging ik dat doen, die broek omwisselen? Vestje op mijn schoot, broek omwisselen en klaar was kees dat ging supersnel hahaha!:P- nadat we de tranen in onze ogen hadden staan van het lachen – was het de beurt aan Vivianna. Zij moest haar truitje nog verwisselen. Dit ging gelukkig ook goed, maar wat hadden wij het warm gekregen van al dat gedoe en gelach :P! Op naar David Guetta, we waren er klaar voor. Maar dat ging nog niet zo gemakkelijk. Het was enorm druk en het terrein lag aan de andere kant van de stad, handig! Maar we deden ons best, we konden – en het is misschien maar goed ook – niet zelf het gaspedaal induwen en sneller rijden… Ondertussen hadden wij al de nodige berichten gekregen om op te schieten en dus voelden wij ons heel erg.. opgejaagd, maar wij konden het ook niet helpen en we deden onze uiterste best om op tijd te komen! We zaten nota bene al vanaf 11uur in de auto en arriveerden pas om drie uur, dus we hadden al het nodige gereisd. Nergens voor nodig dat druk maken, bleek later, want pas om kwart voor 4, konden wij naar binnen! :)

Om half vijf begon het programma met 2 dj’s – waarvan de eerste beter weg kon blijven, maar goed iedereen moet het leren :P – en de tweede er wel een lekker sfeertje in kreeg! :) Heerlijk, die muziek en heerlijk om even met zijn allen op een feestje te zijn, weg van de wekelijkse activiteiten. Rond half 7 kwam David Guetta en hij is gestopt rond half 9. Wat een sfeer en wat het sjiek om hem eens gezien te hebben! :) Alle bekende nummers kwamen langs! :D Tijdens dit optreden was het zo ontzettend stoffig, warm, klam en vochtig dat het eigenlijk best wel een smerige boel was op het eind :P. De synthetische stofjes van die Indiërs waren ook niet erg bevorderlijk voor de geur(en) die je af en toe tegemoet kwamen Maarja! Ook werd Vivianna behoorlijk klam van al het duw, swing en schuddelwerk van 2 meisjes die voor en achter haar stonden haha :P! Een gezellige boel dus daar, maar buiten al die Indiërs toch ook best wel veel westerlingen. Meisjes uit Antwerpen ( die ook de pabo deden ) en een groep uit Londen die ook in Bangalore verbleven. De indiërs irriteerden zich soms aan de lengte van de ‘ white people’ omdat ze vrij weinig konden zien! :P Maar ach, dat kon ik niet zijn :P Wat een TOP sfeer, ik heb ervan genoten! :D
Toen het eenmaal ten einde was, wilden wij nog gauw even onze bonnen opmaken, maar dat ging al niet meer.. Alles was weg; personeel, drank, alles. We werden verzocht om het terrein te verlaten. Best slecht eigenlijk, want officieel moest de bar nog open zijn! :( Dan maar kijken of we het geld terug kregen, maar dat konden we natuurlijk vergeten. Na een gezellige avond te hebben gehad was het alweer tijd om terug te gaan naar de campus – na ruim een uur te hebben gezocht op een parkeerplaats van 5000voertuigen naar onze taxi chauffeur die wij hebben gevonden door hem te laten communiceren met een Indiër (hij spreekt namelijk geen woord Engels) en die ons echt perfect heeft geholpen hem weer te kunnen vinden. Om half 12 kwamen we aan op de campus, omdat het ontzettend druk was op de weg, logisch ook! :P

Lekker naar bed en nog eens even alles laten passeren wat we die dag hadden gezien. Het was – op wat strubbelingetjes na – een super te gekke dag! Wat alleen niet zo super te gek was, was het feit dat wij de ochtend erna weer voor de klas moesten staan, maar ach .. Dat lukt ons wel! :D Maar het was wel nodig om na stage even een powernapje te doen, want anders zou het niet goed gaan :P!

• 14 Maart 2012 - 22:05

Hub:

Never a dull moment, he Myrthe . . .

• 16 Maart 2012 - 22:57

Ria En Hans Geraets:

Hallo Myrthe,
    wat leuk allemaal die verhalen.Jullie maken wel wat mee.Die hitte zal ook wel eens niet zo fijn zijn, maar je hebt wel OVERWINTERT!!!!! Hier begint het nu ook wat lente te worden, dus als je weer terugkomt is het weer hier hopelijk ook goed.Geniet want dit maak je misschien niet meer mee!!! Hele dikke knuffel en we blijven je volgen.

• 17 Maart 2012 - 10:32

Oma:

oma is online alles goed hier groetjes oma

• 18 Maart 2012 - 14:26

Maurice & Anouk:

Hey Myrthe, vandaag weer een beetje bij kunnen lezen. Geweldig je verhalen! Je maakt veel mooie ervaringen mee..super! Nog ongeveer een maandje en dan sta je weer op Nederlandse bodem :D...Veel plezier nog en tot gauw!

Liefs X Maurice & Anouk.