De heenreis - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Bangalore, India van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

01 Februari 2012 | India, Bangalore

Voordat Vivianna en ik zouden vertrekken met het vliegtuig naar India, zijn papa, mama, Benjamin en ik eerst een nacht verbleven in een hotel in Brussel, zodat wij de dag van de vlucht niet zo vroeg ons bed uit hoefden. Dit was wel eventjes raar, want het was voorlopig de laatste avond met ons vieren! :( Ik heb er in ieder geval nog van genoten om even samen te zijn. Natuurlijk ook met Benjamin !;)Van hem heb ik een munt gekregen, die mij geluk moet brengen en mij altijd aan hem doet denken wanneer ik deze bij mij heb! Superlief dus !!:)Maargoed, eenmaal 31 januari , 06.30uur 's morgens gingen wij ontbijten - wat niet erg uitgebreid was , maar wel lekker - om daarna alle spullen te pakken en te vertrekken. er ging namelijk vanuit dit hotel een gratis shuttle bus naar het vliegveld en dat was dus ideaal geregeld :D. Eenmaal aangekomen op het vliegveld was het tijd om Vivianna en haar ouders op te wachten. Daar kwamen ze. Om 07.47uur gingen wij inchecken met het koffer. 46,2 kilo samen dus dat was precies perfect! Toen we onze koffers hadden ingecheckt, werd het helaas langzamerhand tijd om afscheid te gaan nemen. Eerst van mama, toen van papa, en toen van Benjamin ! :( Dit viel mij best wel even zwaar. De komende 11 weken zonder vrienden, familie en mijn lieve schat ! Ik kon het me nog niet goed voorstellen! Maar het moest een keer gebeuren. We besloten om samen door de paspoortcontrole te lopen en nog even te zwaaien, om vervolgens te gaan beginnen aan een groot avontuur! India:) Toen wij vervolgens via gangen ,trappen en nog meer gangen bij het vliegtuig aankwamen,zagen wij het restaurant waar de ouders van Vivianna en mij nog even gingen kijken. Ze zwaaiden zeer uitbundig en dat was goed te zien, haha ! TOP ! :D Daar gingen we, voor een reis van slechts 40 minuten naar Frankfurt. Dat was dus een kwestie van opstijgen en weer dalen. Daar stonden we dan. Een uurtje op Duitse bodem om vervolgens verder te vliegen richting Bangalore. Boh wat hadden wij op een gegeven moment een honger. Toen maar een broodje gepakt - belachelijk duur maargoed - dat ons heeeeerlijk smaakte om aan een reis van 9,5 uur te gaan beginnen.

Maar voordat het zover was, sprak ons een man aan die vragen aan ons had over wat wij in India gingen doen, en of het de eerste keer was. Hier voelden wij ons een beetje ongemakkelijk bij, maar achteraf bleek gewoon dat hij het allemaal goed bedoelde en ons alleen maar wilde helpen bij het reizen door india, en waar wij hierbij op moesten letten. 11.35 uur, tijd om in te checken.'Slechts' 560 mensen betraden dit enorme vliegtuig ! :P ( zie foto 's ). We stegen dit keer weer op, maar nu voor een langere vlucht. De vlucht onderweg verliep echt prima ! Maar opnieuw in het vliegtuig sprak ons weer iemand aan die met ons wilde praten over het land met al zijn facetten maar ook over alle dingen die mis kunnen gaan of dingen die zijn afschuwen in het land, waar wij volgens hen dus ook erg voorzichtig mee moesten zijn. Eenmaal 15.00u kregen wij een complete maaltijd, met pittige kip,salade, en een brownie. Heerlijk, dit smaakte me goed ! (vivianna vond de kip erg pittig haha !). Regelmatig kwamen ze onderweg langs met drinken en drank ( baileys, brandy, wijn en noem het maar op !). Om een uur of 8 kregen wij nog een wrap, die ook lekker was, maar die ik helaas niet opkreeg.Ondertussen waren wij al over vele landen gevlogen, maar ook over Dubai. Vanuit de lucht kon je prachtig het palmeiland zien en alle enorm hoge torens en gebouwen die er staan! Prachtig om te zien.

Na een reis van 9,5 uur landen wij dus uiteindelijk in Bangalore. Toen wij uit het vliegtuig stapten,'begroette' ons een agent met flink geweer. Lekkere binnenkomer haha , maargoed, die meneer deed ook alleen maar zijn werk. Vervolgens moesten wij ons paspoort laten zien om door te mogen richting de bagage... Jaaa daar.... WAS mijn koffer. Shit net gemist. Nouja dan maar een rondje wachten ! Onze bagage was dus gelukkig goed aangekomen in Bangalore. Vervolgens was het de grote zoektocht naar... SAI, onze taxi die wij hadden geregeld vanuit nederland (YPO ). Kijken, kijken en nog eens kijken, maar wij konden niks ontdekken. TOTDAT....ik een bordje zag jajaja... Met.. MYRTHE DOLS er heel groot op geschreven. wat waren wij blij dat er mijn naam op stond haha ! :). Eenmaal met alle spullen in de taxi gingen wij richting het hotel. Dit ging niet zoals we gedacht hadden. Links inhalen, rechts inhalen ,toeteren en hobbelen, het maakte allemaal niks uit ! Maargoed. we leven nog haha! :P Onderweg kwamen wij vele krottenwijken tegen en enorm veel zwerfdieren. Soms kwamen wij door straten waar het leek alsof er al zes jaar niemand meer had gewoond. Heel raar en onwerkelijk! Maar we naderden langzaam het 'hotel'. Bij het hotel had ik me heel wat anders voorgesteld, maar het was netjes, dus dat was fijn.Wel was het even een shock , want het was allemaal heel primitief.Vivianna en ik waren heel blij met onze lakenzak, we hadden tenminste iets lekkers om in te slapen dat vanuit thuis was meegenomen! We hebben best goed geslapen, maar aan het tijdsverschil etc. moeten wij nog even wennen... Met de waterkoker water koken en douchen met een emmer eronder, heel wat anders dan we gewend zijn dus haha ! Maaar goed, wij gaan zo geld afhalen en wat boodschappen doen, we zijn heel benieuwd zometeen! Het weer is in ider geval prachtig.
Maare... Lezen jullie weer, de volgende keer?

Heel veel liefs van mij ! ;)

  • 01 Februari 2012 - 09:13

    Evelien:

    Heey mup! Wat fijn. Om te leaze dat alles good gegange is tijdens de reis! Leuk om de foto's te zeejn:-)! T is dao een stuk wermer es hiej, haha! Meadje veul plezeer de kommende daag! V''r skype, maile, belle, faxe, smse, postduive waal he;)! Liefs x evelien

  • 01 Februari 2012 - 20:08

    Fer En Mariette:

    Hallo Myrthe,

    wij hebben je verslag gelezen en natuurlijk ook de foto's bekeken. Ook hebben we een reactie geplaatst, maar deze is niet geplaatst :$! We hebben het probleem met de microfoon opgelost (met de hulp van Benjamin).
    Veel plezier nog en tot snel!

    Groetjes Fer & Mariette

  • 01 Februari 2012 - 20:12

    Marij Rutjes:

    Leuk verslag ik heb samen met pap en mam naar jullie kunnen kijken dat was heel vreemd wij konden je heel goed horen.
    Wij hopen dat deze reis een hele mooie ervaring voor jullie zal worden.
    Knuffel.

  • 01 Februari 2012 - 20:16

    Fer:

    Hallo Myrthe,
    alle communicatie werkt nou.
    Het is geweldig om jou en Vivianna zo te kunnen ervaren via de digitale snelweg.Tot gauw

  • 05 Februari 2012 - 18:11

    Phiel En Jan:

    Hallo Myrthe,
    Leuk je verslagen te lezen en je foto's te bewonderen. We wensen je een onvergetelijke tijd met heel veel belevenissen en leuke ervaringen.
    Groeten,
    Phiel en Jan.

  • 05 Februari 2012 - 18:22

    Myrthe:

    Hallo Lieve mensen !

    Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes !

    Liefs , Myrthe ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 54612

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: