Visum aangevraagd ! - Reisverslag uit Guttecoven, Nederland van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Visum aangevraagd ! - Reisverslag uit Guttecoven, Nederland van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Visum aangevraagd !

Door: myrthedols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

27 December 2011 | Nederland, Guttecoven

hallo lieve mensen,

Nu de kerstdagen voorbij zijn en het grootste gedeelte is geregeld,zal ik maar weer eens een verhaaltje plaatsen ! Vorige week maandag 19 december zijn wij ( Vivianna en ik :-D ) met de trein naar ' The Hague ' gegaan om ons visum aan te vragen. We waren vol spanning aangezien Vivianna de donderdag van tevoren al was geweest en was teruggestuurd omdat notabene de brief van Hogeschool Zuyd niet compleet was ! Vol spanning kwamen wij na maar liefst 3,5 uur reizen bij 'The Indian Embassy' aan waar we vervolgens nog eens 2uur in de wachtruimte hebben gezeten! Eenmaal aan de beurt hadden wij de instelling : Keep on smiling ! Hier zijn ze nogal van gecharmeerd namelijk. We dachten: als het nu niet zo gaat als we verwachten moeten we blijven lachen zodat ze ons misschien wel een beetje kunnen helpen! Alle papieren leken in eerste instantie in orde te zijn, maar op het laatst zei de lieve man: 'Passport copy of your parents ? ' Ehh?? ...'NO':-( was onze eerste reactie - Nee he daar gaan we weer dachten we - maar gelukkig zei hij : You can mail it to me. Pfoeww dat was een hele meevaller zeg! Het was dus gelukt ! :-D We hadden ons visum aangevraagd naar heel wat euro's te hebben neergeteld en konden met een gerust hart weer richting huis ! :-D . Het enige nadeel is dat we het visum vervolgens wel weer zelf moeten gaan ophalen :^). Maarja we waren allang blij dat het gelukt was (aangezien het merendeel zonder visum naar buiten stapte! ..)
Eind goed, al goed gelukkig. Wel weer een hele dag kwijt aan reizen, maar het had zich gelukkig geloond !
Nu komt de reis toch wel steeds korter bij, over 36 dagen vertrek ik al en ik heb er ontzettend veel zin in ! Cultuur verkennen, op school een bijdrage leveren, maar vooral: Get to know myself! haha.. dat zal nog eens voor verassingen zorgen, maargoed, we zullen maar zeggen: Het is een mooie ervaring met vele leerprocessen!

Liefs xx ;-)