It feels like Home.. - Reisverslag uit Sabana Liber, Aruba van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu It feels like Home.. - Reisverslag uit Sabana Liber, Aruba van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

It feels like Home..

Door: Myrthe Dols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

25 September 2014 | Aruba, Sabana Liber

It feels like home. Ja, echt waar. Wat voel ik me hier thuis, op mijn gemak en ontzettend blij met de vele lieve mensen om mij heen die ik heb leren kennen en met de mooie momenten die ik heb meegemaakt en waarschijnlijk nog zal gaan meemaken. Iedere dag als ik thuis kom, voelt mijn appartementje fijn, vertrouwd en als thuiskomen. Op mijn lieve vrienden, sport en familie uit Nederland na natuurlijk, heb ik hier eigenlijk een geweldig leventje. Ik geniet, ik zwem meerdere malen per week in de zee, het tempo ligt lager, de stress is minder en ik kan eigenlijk alles doen en laten wat ik maar wil. Wat wil je nog meer?!

Maar soms is het toch wel moeilijk, ook al lijkt dat niet altijd zo. Er zijn soms best wel momenten dat ik twijfel, over dingen veel nadenk of denk: waar ben ik aan begonnen, maar die zijn er steeds minder, of althans daar houd ik me minder mee bezig en dat is prettig. Aruba is inderdaad One Happy Island. Alleen kun je hier pas van genieten, op het moment dat je jezelf prettig voelt in de omgeving waar je zit. En dat doe ik nu op dit moment, lovely!

Donderdag 11 september alweer. Deze dag had ik na school gezellig met Kelly afgesproken om naar de CILO - een restaurant - te lopen, daar gezellig een hapje te eten en vervolgens een filmpje te pakken!
Bij Cilo heb ik wederom de 'goat cheese salad' gepakt, want wat was die vorige keer overheerlijk! In dit restaurant werkt trouwens ook Lieke, de vriendin van een SKOA collega, Peter. Vandaar dat wij hier wel eens gaan eten. Na de heerlijke salade nog een theetje na met een heerlijk zelfgemaakt chocolate chip cookie! Jammie! Helaas hadden we de vroege film gemist en moesten we dus de film van 9uur pakken. Tussendoor dan maar even naar het casino. Haha. Kelly had meer geluk dan mij, maar goed het was erg gezellig! Vervolgens op naar If i stay.

Kelly had mij van tevoren al gewaarschuwd dat het er best wel koud kon zijn, haha! En dat was het inderdaad! Sow, wat was ik blij met het vestje van haar haha.. Maar het was een mooie film, een echte tranentrekker haha.. Na de film gezellig samen teruggelopen - het was inmiddels half twaalf - om daarna naar huis te gaan en lekker te slapen. Nog één dag en het was weer weeeeeeekenddd! haha.

De vrijdag vloog dan ook snel voorbij! er stond weer een leuk weekend klaar haha. Op vrijdagavond heb ik gekookt voor Rick en Saskia en hebben we hier eerst lekker gelachen en gechilled, om vervolgens samen met Kelly en Izzy een avondje te gaan stappen! Wederom een erg leuke avond! We hebben zelfs met echte Arubanen pachanga en salsa gedanst. We werden door hen de dansvloer op gevraagd, Kelly en ik haha! Dit was wel erg leuk moet ik zeggen! Er wordt hier nog écht gedanst en vrijwel iedereen kán hier ook echt dansen, echt super!

Zaterdag stond karaoke op het programma. Een collega van mij samen met anderen, verzorgden deze avond. Kelly, Fieke, Rick en ik gingen hierheen, bij de bugaloe. We hebben vanalles gezongen. Van k3 tot Guus Meeuwis, Nick en Simon en noem het maar allemaal op, hahaha! Wat hebben we gelachen en wat was het soms vals, maar wat was het een gezellige avond! Zondag was een vrij rustige dag. Lekker uitslapen en skypen met pap, mam en Steffie, om weer uitgerust te beginnen aan een nieuwe werkweek!

De week die daarop volgde, stond in het teken van pesten. Ik had me bij deze commissie aangesloten en wij waren dan ook verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van het pestproject. Onze spreuk was dan ook: Pius X Ta bisa NO na termento. Pius de 10e zegt NEE tegen pesten. Best wel een interessant onderwerp, aangezien er in mijn klas de nodige dingen voorbij komen die op een andere manier aangepakt moeten worden. Ze reageren nogal sterk op elkaar namelijk, maar stuk voor stuk zijn het schatten van kinderen!

De rest van de week verliep redelijk rustig met op woensdagavond een hapje en drankje met Fieke en Kelly bij Bingo en op vrijdag een bezoekje aan het Casino met deze zelfde meiden, peter en Lieke. Erg gezellig! Alweer weekend.. GOH, wat gaat zo'n week toch snel.
Inmiddels was Rick, ook een leerkracht van SKOA, helemaal gesettled in zijn nieuwe huisje, want zijn container was gearriveerd. Hij hield dan ook op zaterdag een housewarming, erg leuk! Dit was een geslaagde dag want 's middags lekker naar aquazumba gegaan en 's avonds de avond goed afgesloten met Rick zijn housewarming dus en stappen.
Op zondag hebben we het weekend afgesloten met een tour over het eiland. De meest bekende en mooie plekjes hebben we wel allemaal gehad! Erg handig namelijk. Geen boekje, maar een appje waarop de belangrijkste bezienswaardigheden te vinden zijn. Wederom een erg geslaagde dag. Wat hebben we gelachen en genoten!

In de werkweek die daarop volgde, om precies te zijn de week van 22 september, werd het wat drukker met school en iets rustiger in de avonden. Ik had mij namelijk ook bij de sportcommissie aangesloten en bij het trefballen. Op dinsdag en donderdag moesten wij twee teams coachen ( Renate - mijn parallel - en ik ) om te proberen de halve finales te behalen. Dit is met het jongere team wel gelukt, maar helaas niet met het oudere team. Wel intensieve dagen dit, maar ook erg leuk, want je leert de kinderen op een hele andere , informelere manier kennen! Onder het mom van ' het breekt zo lekker de week' ben ik deze week wel een hapje gaan eten bij Saskia.. Erg gezellig! En zo vloog ook deze week dus weer voorbij! Het weekend lekker rustig aan gedaan, maar alleen op zondag naar het beach tennis geweest! Erg leuk en dus gaan we eens mee doen met een toernooitje, om te kijken of we wellicht competitie gaan spelen! ( Ik denk en hoop stiekem van wel haha..! )

En zo zitten we alweer in oktober ... Wat kan ik nog meer zeggen dan:

Aruba the happy Island, i love it!

.. Maaaaaar dit kan dan ook niet zonder alle lieve vrienden en vriendinnen hier op het eiland. Masha danki tot nu toe dushi's!

• 25 September 2014 - 23:06

Papa Fer:

Hoi myrthe,

Het doet me goed om te zien en te lezen dat Aruba ---Noord langzaam je thuis is geworden!
    Leuk dat je vrienden uitnodigt en voor hen gaat koken!!!!
    Ik ben erg trots op je dat je zo zelfstandig al je eigen leventje op poten hebt staan!
    De balans tussen werk en het doen van leuke dingen is heel belangrijk.
    Probeer dat zo te houden . Ik merk dat je al heel wat vrienden om je heen verzameld hebt.
    Wat betreft de situatie hier:het wordt echt herfst : de walnoten vallen met de bosjes.
    Verder gaat alles zijn gangetje.

Pap Fer

• 30 September 2014 - 17:28

Tamara:

dat dansen en theetje en salade en samen koken dat trekt me ook wel aan!!
    Goed hoor myrthe dat je zo ver weg v huis je eigen leven leidt en er iets moois van maakt.
    Tuurlijk heb je je up and downs, gelukkig is er dan skype en ook social media e.d.
    dat heeft toch zo z,n voordelen als je ver weg zit!

Hou de moed erin en blijf gezellig dansen!
    Liefs
    Tamara

• 03 Oktober 2014 - 15:15

Evelien:

Hee mup,

Wat fijn om te leaze dat se dich steeds beater veuls op 't prachtige Aruba! Esse 't moeilijk hubs mosse mer in 't beginsel dinke wrom dasse aan dit grote avontuur begoos bis!

De deis in dit joar ervaringen op diese dien ganse leave bie dich zuls drage!

V'r misse dich hie allemaol, mer de mos mer veural genieten! Dit nump neemes dich meer aaf :-).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Liefs Evelien

• 18 Oktober 2014 - 23:31

Hub:

Mè v'r höbbe waal prachtig weer gehad vandaag. De werremste 18 oktober sinds ze 't weer zint gaon biehoawe. Mè bie uch zal 't waal werker zin geweas!

• 18 Oktober 2014 - 23:32

Hub:

. . . waal wermer zin . . .