Het lijkt normaal, maar is heel bijzonder! - Reisverslag uit Sabana Liber, Aruba van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu Het lijkt normaal, maar is heel bijzonder! - Reisverslag uit Sabana Liber, Aruba van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

Het lijkt normaal, maar is heel bijzonder!

Door: Myrthe Dols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

31 Augustus 2014 | Aruba, Sabana Liber

Het lijkt allemaal heel normaal wat ik meemaak, maar is eigenlijk super bijzonder. Als je al een aantal weken op het eiland verblijft, lijken sommige dingen de normaalste zaak van de wereld, maar is het dat eigenlijk niet. De zon, de zee, het strand, de leuke mensen, mooie omgeving en noem het allemaal maar op! Ik ben nu pas bijna 5 weken en ga dingen al als normaal beschouwen, terwijl ik ze eigenlijk iedere dag opnieuw moet beleven!

En toen realiseerde ik mij weer, dat ik gewoon een bijzonder avontuur tegemoet ben gegaan, dat ik dit alleen aandurfde en dat ik het toch maar allemaal deed, ook al was het niet altijd even gemakkelijk in de klas. Niets is perfect, niets gaat altijd in een keer goed en dus moest ik mij gewoon blijven inzetten en mijn best blijven doen om er een leuke klas en jaar van te maken! Lekker genieten van alles wat ik mee maak. Het leek wellicht alsof ik dat niet altijd deed - met school ernaast - maar dat doe ik wel. Alleen overwon soms mijn angst het van mijn genieten. Want was is het hier geweldig en wat heb ik een leuk leventje met al die mooie momenten en lieve mensen om me heen!

De schooldagen deze dagen vlogen dan ook voorbij en het ging steeds soepeler, wat mij zelfvertrouwen gaf ! YES het lukte ! Daarnaast kreeg ik ook nog van een mede collega het compliment dat ik het goed deed. Dat is fijn om te horen! Donderdag lekker een hapje eten met Izzy en eens even lekker bijkletsen ( zij zit een beetje in hetzelfde schuitje als mij soms qua klas ) en even lekker relaxen en op vrijdag eerst een drankje met Sven en Juliëtte om vervolgens deze avond voort te zetten met een gezellig avondje stappen met Rick, Izzy en Jesus ( een vriend van Izzy ). Zwaar leven hier hoor, haha.. Nee, echt genieten!

Het was alweer weekend, wat vliegen de weken snel om zeg! Heerlijk vertoeven op het strand, een drankje en dansjes doen met Kelly en Fieke - erg leuk! - en eten bij PamPam met Sven, Juliëtte, Peter en Lieke én een barbecue op het strand bij Boca Catalina, om het weekend leuk mee af te sluiten! Wat maak ik toch veel mee op korte tijd, geweldig!

Een nieuwe werkweek stond voor de deur. Een die ik met veel meer vertrouwen tegemoet ga! Want afgelopen week heeft het me toch best veel energie gekost, en was ik om drie uur echt wel moe en kon er niks meer bij. Eveneens als mijn parallel collega.

Deze week heb ik wederom genoten van alle leuke dingen die ik hier meemaak. Maandag heb ik lekker rustig aan gedaan in mijn eigen stekkie - waar ik me overigens echt super lekker en goed in voel - om eens een keertje lekker op tijd te gaan slapen, heerlijk! Dinsdag en woensdag van deze week vlogen ook weer voorbij, want 's avonds heb ik samen met Izzy en Rick gegeten bij Camacuri, gezellig gekletst en gechilled en op woensdag ben ik samen met Kelly en Fieke - nadat ik hier voor ons drietjes gekookt had - salsa gaan dansen bij de Bugaloe. Gratis en voor niks en ook nog eens hartstikke leuk! Een aantal andere skoa mensen hadden zich ook nog aangesloten, wat gezellig! Een super leuke, leerzame avond die je ook nog eens veel energie oplevert! I love it! Op naar alle mooie momenten die nog komen gaan!

Natuurlijk maak ik nog steeds ontzettend veel mooie dingen mee en geniet ik van elk moment hier, maar de verslagen worden wellicht wat korter soms, maar het is dan ook geen vakantie meer, mijn 'normale' leventje - best een rare gewaarwording soms - is begonnen.



  • 03 September 2014 - 19:02

    Ria En Hans:

    Hej leve sjat, wie is t dao in t verre Aruba, veer probere effe in t Limburgs get te vertelle!!Angesj geiste misjien de taal get vergete!!Je ziet dat het schrijven ook niet zo goed gaat in het Limburgs.Wat een mooie verhalen, het moet toch wel geweldig zijn.En Myrthe, je vertelt dat die kinderen jou testen, probeer er maar niet te veel aandacht aan te schenken dan is de lol er gauw vanaf. Voor hun is het natuurlijk ook spannend, een NEDERLANDSE juf.
    Zo, weer even wat verteld, want als we teveel mailen, dan kun je niets anders doen dan alles lezen en krijg je voor iets anders geen tijd(grapje)
    Eine hele dikke knuffel vanoet t Limburgs landje en tot het volgende mailtje,groetjes

    Ria & Hans

  • 03 September 2014 - 20:08

    Tamara:

    LIEVE Myrthe,

    Wat schrijf je toch leuk en zoals je praat lees ik ook dit verslag met veel plezier!
    De tijd is daar idd een rekbaar begrip he en ook het feit dat je je in je rol als juffrouw thuis gaat voelen, is te lezen in je verhaal.
    leuk ook dat chillen na een drukke werkweek, ook dat je je steeds zkerder voelt in het structuur aanbieden aan je leerlingen: goed hoor.
    Zal veel energie en geduld vergen maar weet zeker dat je het kunt!
    Zag trouwens op de italiaanse les een vrouwtje die een tweeling zus van jouw kon zijn qua praten en mimiek!
    Zo grappig..
    Heel veel energie en succes gewenst en uiteraard vele vele genietmomenten voor jezelf!
    XXX
    Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Sabana Liber

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 54607

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: