almost Back to Life, Back to reality - Reisverslag uit Sabana Liber, Aruba van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu almost Back to Life, Back to reality - Reisverslag uit Sabana Liber, Aruba van Myrthe Dols - WaarBenJij.nu

almost Back to Life, Back to reality

Door: Myrthe Dols

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

22 Augustus 2014 | Aruba, Sabana Liber

Sorry lieve lezers dat ik vaker achter lig met mijn reisverslagen, maar dat komt doordat mijn dagen best goed gevuld zijn haha of dat ik aan het strand lag te chillen of iets dergelijks haha!

Inmiddels zijn we alweer aangekomen bij week 3. Wat vliegt de tijd. Als ik dit type ben ik namelijk al net iets langer hier dan een maand! Het is bijna niet voor te stellen.

Maar goed, op donderdag 7 augustus was het eerste officiële momentje dan ook aangebroken. Ik had om half 11 een afspraak op de school met de directrice, mevrouw Sheila Lazo-Tromp. Na ruim een uur rijden - over een eiland zo groot als Texel - had ik dan eindelijk de school gevonden. Best knap hoe ik hier een uur over kon doen, haha! Ik heb in ieder geval een half uur rondom de school gecirkeld, bleek achteraf. Helaas was mijn idee van op tijd vertrekken dan ook in het water gevallen, want pas om 10 voor 11 had ik de school bereikt. Maar het was niet erg gaf de directrice aan. We hebben even prettig kennisgemaakt en ze heeft me de belangrijkste items van de school verteld! Een kort maar krachtig gesprek, want op vrijdag vroeg ze mij terug te komen om de sleutel van het lokaal op te halen. Klas 5B zou ik krijgen, samen met mijn parallel Renate van klas 5A. Een leerkracht , 35 jaar oud , die net als mij vorig jaar aan het Aruba avontuur is begonnen..

Maar goed, na deze dag ben ik gezellig gaan relaxen en heb ik 's avonds de wandelschoenen uit de kast gehaald om gezellig met Sylvia en Roberto te gaan wandelen. We gingen aan de noordkant van het eiland, vlakbij een kerkje. Een prachtige plek waar je even lekker kon wandelen en uitwaaien!

Wat vliegen de dagen hier toch snel voorbij, want inmiddels was het alweer vrijdag. De dag waarop ik mijn sleutel van het lokaal zou gaan ophalen. Maar, zoals hier wel eens vaker, ging het deze dag iets anders dan gepland. Een mede collega - die mijn lokaal had opgeruimd - genaamd Henri, smste mij dat mijn parallel ook pas vanaf maandag op school zou zijn en dat we dan de leerlingen zouden doornemen. Dus kon ik beter op maandag komen. Nou, laat ik me dat helemaal niet erg vinden haha! Dan heb ik nog een paar dagen lekker extra écht nog even vrij. Love it! Na de nodige smsjes heen en weer met Henri maar ook met Renate - wat overigens leuk klikte in eerste instantie - ging ik dan ook uitermate genieten van mijn lange weekend!

Maar.... Ik wilde ook het een en ander nog geregeld hebben, zoals mijn AZV (ziektekosten verzekering ) en de bank, in dit geval de Arubabank. Dit gaat hier overigens allemaal niet zo snel en dus moest ik zowel bij AZV en Arubabank een nummertje trekken en achteraan aansluiten in de rij.. Hm, ben eens benieuwd hoe lang ik wachten moet! Ze zeggen hier namelijk dat je best een tijdschrift of puzzelboek kan meenemen tijdens het wachten haha! Maar het ging verbazingwekkend snel en ik stond na een half uur alweer buiten bij het AZV. De dokter was uitgekozen, eveneens als de tandarts en de apotheek. Ook al had ik verder geen idee wie,hoe,wat waar en waarom. Ik deed dit puur op aanraden van de medewerker. Het zal wel goed komen verder!

Op naar de bank. Ook hier dus wederom een nummertje trekken. Nah, ik schat dat er zo'n 50 mensen in de wachtruimte zaten, halleluja haha. Maar goed, ook hier ging ik weer rustig zitten en was ik verbazingwekkend snel aan de beurt, terwijl er zeker nog 48 mensen voor mij waren. Althans, zo leek het. Na de nodige kopietjes, stempeltjes en bewijzen te hebben ingeleverd, kreeg ik ook hier een rekeningnummer geopend. Yes! Ik moest het pasje alleen anderhalve week later komen ophalen, dan was het klaar (samen met de werkvergunning zeiden ze). Dus liefste mensen, voor vrijwillige bijdrages haha! Nee flauwekul. Nog even langs het SKOA om alles door te geven en het weekend was dan ook écht begonnen.

Op zaterdag heb ik lekker rustig aan gedaan en ben ik alleen wat boodschappen gaan doen en heb ik mijn appartementje wat opgefleurd met accessoires van Casa, een winkeltje boven superfood met té leuke spulletjes! Vervolgens heb ik nog met Nederland lekker geskyped en heb k nog even genoten van het strandje, Boca Catalina. I really love that place!

Op zondag 10 augustus, stond er weer wat leuks op de planning. Ofja wéér haha. Alle momenten zijn hier wel om van te genieten.. We gingen met wat mensen van SKOA gezellig naar het strand. Om precies te zijn, Nikky Beach. Een strand kortbij het vliegveld, waar de vliegtuigen zo kort overvliegen dat je het idee hebt dat je ze kunt aanraken. Mooi om te zien hoe kort dit bij de zee allemaal ligt. Ik had het nog nooit meegemaakt. Deze dag heb ik echt genoten van de gezelligheid en de lieve, nieuwe mensen om mij heen die ik leerde kennen. Het kringetje werd steeds groter en dat voelde prettig. Natuurlijk had je met de een wat meer dan de ander, maar goed dat is ook logisch! Al met al een zeer geslaagde middag dus! 's Avonds hebben we dan ook - met nóg meer andere mensen van SKOA - de dag leuk afgesloten met een drankje en dansje bij het gezellige Moomba! Wat een leuke sfeer! Een goede afsluiting van de zomervakantie en een leuk startmomentje met SKOA voor een leuk en gezellig aankomend jaar, daar ben ik van overtuigd!

Op maandag 11 augustus begon het echte leventje dan ook weer een beetje. Om tien uur hadden wij een vergadering op de school met het team en daarna hebben we samen met de leerkracht v.d. vorige groep de leerlingen doorgesproken. Ik kreeg er 21 en er zaten slechts twee jongens bij die je goed in de gaten moest houden, zo werd mij verteld. Nou, dacht ik .. als dat zo blijft dan mag ik niet klagen. 's Middags samen met Sven en Jeffrey heerlijk gedoken wederom bij Mangel Halto en 's avonds een drankje met Sven en Juliëtte bij Sopranos ( piano bar ).
Wat wil je nog meer?

De dagen die daarop volgden ( dinsdag en woensdag ) ben ik volop in de klas, samen met mijn parallelleerkracht aan de slag gegaan, om de klas ordelijk en klaar te maken voor het nieuwe schooljaar! Het avontuur stond op het punt te beginnen, maar eerst nog even lekker een stuk wandelen met Roberto en Sylvia om te eindigen bij het Radisson hotel, waar Henna moest optreden. Daar wat wijntjes en cocktails met zijn allen meester gemaakt, om vervolgens samen met Henna en Sylvia achter in de pick up te belanden en bij Bingo te gaan uiteten, haha dat was een geweldig, gezellig ritje kan ik jullie vertellen!Tien uur, lekker slapen voordat het grote avontuur begint! Tot het volgende verslag trouwe lezers.

  • 23 Augustus 2014 - 16:59

    Papa Fer:

    Hallo Myrthe,

    Wat heb je toch een leuke manier van vertellen! I love it!
    Ik zie dat je al heel wat lievelingsplekjes aan het strand hebt gevonden!
    Leuk dat je zo'n enorme rit op dat eiland hebt gemaakt om bij de school te komen.
    Geweldig! Zo bouw je een gevarieerd leventje op op een klein eiland!

    Fer

  • 24 Augustus 2014 - 17:23

    Ria En Hans Geraets:

    Hallo Myrthe,
    Eindelijk kunnen wij ook eens reageren op al jou leuke verslagen.Zijn straks even bij jullie geweest en zeiden ons dat we je zo konden volgen, net als in Indie.Geweldig en wat een mooi eiland waar lekker de zo'n schijnt en warm is, buiten hier waar t best fris is.We hebben ook de foto's bekeken, geweldig waar je onder water zit, met al die aparte vissen.Dat lijkt me toch een ervaring, geniet ervan, maar dat doe je volgens ons wel. Fijn dat je het naar je zin hebt en leuke mensen om je heen.Kon ik maar even komen en dat we eventjes gingen winkelen!!! Zo nu eventjes genoeg gekletst, een hele dikke knuffel en nu ga ik de rest van je verslagen lezen.GROETJES van Ria en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Sabana Liber

Myrthe

Aruba 2014!

Actief sinds 10 Okt. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 54604

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 23 Juli 2015

Aruba 2014-2015

31 Januari 2012 - 16 April 2012

india!

Landen bezocht: